וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלות בטויוטה לא נפסקות: הנשיא החדש מתכנן להדיח את רוב חברי ההנהלה הבכירים

סוכנויות הידיעות

22.1.2009 / 11:42

אקיו טויודה יחליף ארבעה סגני נשיא בכירים ורבים מחברי הדירקטוריון בעקבות הפסדי החברה



נשיא טויוטה החדש, אקיו טויודה, מתכוון להחליף השנה את רוב חברי ההנהלה הבכירה של החברה במטרה להחזיר את ענקית הרכב לרווח לאחר שהודיעה כי תרשום השנה את ההפסד התפעולי הראשונה שלה מזה 71 שנים – כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורמים המקורבים לחברה.



טויודה, נכדו של מייסד טויוטה, יחליף ביוני את נשיא החברה המודח קטסוקי ואטאנאבה. לדברי גורמים המקורבים לחברה, טויודה יחליף ארבעה סגני נשיא בכירים ורבים מהדירקטורים של החברה. ואטאנאבה עצמו יהפוך לאחר פרישתו מתפקיד הנשיא לסגן יו"ר החברה.



יו"ר טויוטה, פוג'יו צ'ו, אמר השבוע כי במסגרת השינויים ייתכן שאביו של טויודה, הנשיא לשעבר שואיצ'ירו טויודה המשמש כיו"ר של כבוד, יעזוב את החברה יחד עם יועצו הירושי אוקודה. אקיו טויודה הוא החבר הראשון במשפחת המייסדים של טויוטה שיכהן כנשיא החברה מזה 14 שנים.



טויוטה, שהצליחה להדיח בשנת 2008 את ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס מתואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, הודיעה בחודש שעבר כי היא צופה לרשום הפסד תפעולי שנתי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר) - ההפסד התפעולי הראשון של החברה מזה 71 שנים. זאת לאחר שמשבר האשראי והמיתון בכלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן הובילו לירידה חדה בביקוש למכוניות והחריפו את ההידרדרות בענף הרכב העולמי, וכן ובעקבות התחזקות הין, ששחקה את הכנסותיה.



השבוע דיווחה טויוטה על ירידה של 4% במכירותיה ב-2008 - הירידה הראשונה במכירות החברה מזה 10 שנים. במטרה להתמודד עם המיתון העולמי והירידה במכירות, הודיעה טויוטה בחודשים האחרונים על כוונתה לפטר 5,000 עובדים זמניים, על השבתת הייצור בכל מפעליה ביפאן למשך 11 יום ועל הקפאת תוכניות להקמת מפעלים חדשים בעקבות המשבר הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully