וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר בית השקעות: שיעור הריבית יקוצץ ב-0.5% לשיעור של 1.25%

TheMarker

22.1.2009 / 11:58

בבסיס ההערכה עומדת המשך העלייה בציפיות הדיפלציוניות ב-2009, העמקת המשבר בכלכלה הריאלית וצמצום פער הריביות מול ארה"ב



ביום שני הקרוב תימשך מגמת הורדת הריבית בטווח של בין 0.25% ל-0.75%, רמת הריבית הנמוכה ביותר בישראל מעולם, כך מעריכים היום כלכלני ישיר בית השקעות בתחזית על פגישת הריבית הבאה המפורסמת מטעמם.



הערכת הריבית של בית ההשקעות נשענת על מודל סטאטיסטי המגלם את המירב הגורמים המשמשים במערכת השיקולים הכוללת של שיעור הריבית. על פי המודל קיים אומדן הסתברות של 70% להורדה בשיעור של 0.5%, אומדן הסתברות של 20% להורדה של 0.25% ואומדן של 10% להורדה של 0.75%.



כאמור, מירב הסיכויים שהריבית לחודש פברואר תרד ב-0.50%. בבסיס ההערכה עומדת המשך העלייה בציפיות הדיפלציוניות ב-2009, העמקת המשבר בכלכלה הריאלית וצמצום פער הריביות מול ארה"ב.



לדברי כלכלני בית ההשקעות "החלטת הריבית הקרובה מציבה את בנק ישראל בקונפליקט פנימי בהתנהלותו מול המערכת הבנקאית. מצד אחד צפוי בנק ישראל להמשיך להוריד את הריבית במשק כדי לתמוך במתן אשראי זול לעסקים ומשקי הבית ואף קיבל זריקת עידוד מהאוצר - ערבויות לבנקים. מצד שני דורש בנק ישראל להגדיל את הלימות ההון של המערכת הבנקאית כדי לעמוד בתקנות באזל 2".



עוד מעריכים בבית ההשקעות כי למרות אי השינוי בשיעור האבטלה בחודש דצמבר, שאינו משקף נאמנה את העמקת המיתון בישראל שילווה בפגיעה קשה בשוק העבודה, המשך הצפיות למדדים שלילייים והתקוה לרגיעה ביטחונית לאחר סיום מבצע עופרת יצוקה סוללים את הדרך להורדת ריבית נוספת במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully