וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הפיננסים מוביל את בורסות אירופה לעליות; לונדון עולה ב-1.9%

גור סלומון

22.1.2009 / 12:18

גם מגזר האנרגיה רושם עליות; BP עולה ב-2.5%


מגמת עליות חדות נרשמת בבורסות אירופה בהובלת מניות מגזר הפיננסים, בעקבות הערכות המשקיעים כי הצעדים הננקטים על ידי ממשלות באירופה נגד המיתון המחריף ותוכנית התמריצים של הממשל האמריקאי החדש, יסייעו לאושש את הכלכלה הגלובלית. זאת למרות זרם של חדשות רעות מהמזרח הרחוק על נפילה חדה בצמיחה בסין וקריסת היצוא ביפאן. בורסת לונדון עולה ב-1.9%, בורסת פרנקפורט עולה ב-1.8% ובורסת פאריס עולה ב-2%.

מניות הבנקים מזנקות לאחר שטימותי גייתנר, המועמד לתפקיד שר האוצר החדש של ארה"ב, התחייב אתמול בפני ועדת הכספים של הסנאט למלא תפקיד מרכזי בייצובם של הבנקים. "העליות בחלקן קשורות לאפקט אובמה שמגביר את הביטחון שהממשל החדש יציג תוכנית אפקטיווית להתמודד עם המשבר", אמר מאט באקלנד, סוחר בכיר ב-CMC מרקטס בלונדון.

מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מזנקת ב-19.2%. מניית לויד'ס מטפסת ל-18%. מניית בנק עולה ב-7.1%. מניית סוסייטה ג'נרל עולה ב-9.9%. מניית עולה ב-7.3%. מניית , הבנק הגדול בגרמניה לפי שווי נכסים, עולה ב-9.8%.

עליות נרשמות גם במניות מגזר האנרגיה, לאחר שאתמול קפץ מחיר הנפט בקרוב ל-7% ונסגר מעל לרמה של 43 דולר לחבית, מה שחיזק את תחזיות הרווחים של יצרני הנפט. מניית בריטיש פטרוליום - BP - עולה ב-2.5%. רויאל דץ' של עולה ב-3.2%. טוטאל עולה ב-2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully