וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לעובדי הדפוס של ידיעות אחרונות: זכויותיהם יישמרו עד גיל 67

אופיר בר-זהר

22.1.2009 / 13:43

זאת על פי החלטת בית הדין לעבודה; למרות שבהסכם עבודתם מצוין כי תנאי העסקתם יימשכו עד גיל 65 בלבד



ניצחון לעובדי הדפוס של ידיעות אחרונות: בפסק דין שניתן אתמול בבית הדין לעבודה בבאר שבע הוחלט כי קבוצה של 49 עובדי דפוס תמשיך לשמור על מעמדה כ"עובדים מובטחים" הזכאים לתנאי העסקה משופרים. זאת למרות שבחוזה ההעסקה שלהם רשום כי תנאים אלו יישמרו עד גיל 65 בלבד.



בית הדין לעבודה בראשות נשיאו, השופט מיכאל שפיצר, קיבל את טענת ההסתדרות אשר גרסה כי החוזה מתייחס לגיל הפרישה ומאחר והוא השתנה מ-65 ל-67 זכויות העובדים צריכות להישמר בהתאם.



49 עובדי הדפוס מוגדרים כ"עובדים מובטחים" ולפיכך זכאים לזכויות יתר שבהן הימנעות מהכללת העובדים ברשימות של מועמדים לפיטורים, תשלום בגין 100 שעות נוספות מדי חודש גם אם לא נעשו בפועל ועוד. בית המשפט קיבל כאמור את טענת ההסתדרות וקבע כי "כוונתם הברורה והחד משמעית של הצדדים עת כתבו בהסכם 2000 'עד הגיעו לגיל 65' הייתה לגיל פרישה, ודחיית גיל הפרישה בשנתיים נוספות, רק מחזקת את המסקנה כי יש להותיר את מטריית 'העובדים המובטחים' פרושה מעל ראשיהם".



בית הדין קבע לפיכך כי עובדים אלה זכאים לקבל עד גיל 65 את כל הזכויות שהוקנו להם בחוזה שנחתם על ידי שני הצדדים. בית הדין לא קבע תשלום הוצאות או פיצויים מכל סוג. העובדים יוצגו על ידי עורכי הדין אשר חלד נעמה בביש והילה חלד ואת עיתון ידיעות ייצגו עורכי הדין ורד גרטל ואשר סלע.



מידיעות טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully