וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדית ויטני: על הבנקים בארה"ב למכור במהירות את נכסיהם המובחרים

רויטרס

22.1.2009 / 14:54

ויטני: המשבר יכריח את הבנקים למכור את הנכסים שהם יוכלו למכור - ולא את אלו שהיו רוצים להיפטר מהם



על הבנקים בארה"ב למכור במהירות את נכסיהם המשובחים ביותר - גם בהפסד, במטרה להתמודד עם משבר האשראי העולמי ולחזק את מאזניהם הפגועים – כך כתבה מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, במאמר שפרסמה בעיתון "פייננשל טיימס".



"אף אחד אמנם לא אוהב למכור את 'היהלומים שבכתר', אולם משבר האשראי והמאזנים החבוטים של בנקים רבים יאלצו אותם למכור את מה שהם יכולים למכור, ולא את מה שהיו רוצים למכור", כתבה ויטני, שאמרה כי "אם יש לקח ברור שניתן להפיק ממשבר האשראי הנוכחי הוא שצריך למכור, ולמכור במהירות. אולם נראה שהבנקים בארה"ב מתכוונים לעשות מחדש את הטעויות שכבר עשו ב-18 החודשים האחרונים".



"האמונה כי מחירי הנכסים הנוכחיים נמוכים מדי ואינם משקפים את שווים האמיתי עלתה למריל לינץ' ולסיטי יותר ממחצית מההון למניה. במקרה של ליהמן ברדרס ובר סטרנס, ההון התאדה לגמרי", כתבה ויטני, שחזתה בשנה שעברה את מחיקות הענק של סיטי והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה.



ויטני ביקרה את התנהגות הבנקים ואת הממשל, כשציינה כי משלמי המסים האמריקאים הפכו בלית ברירה למשקיעים בבנקים באמצעות תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP), שהזרימה עד כה 350 מיליארד דולר ישירות לחברות הפיננסים. "מדוע צריך להכריח את משלם המסים האמריקאי לממן צורת התנהגות שהוא בחיים לא היה יכול להרשות לעצמו לאמץ?", כתבה ויטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully