וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הסיטי הול בחיפה לא הכניס שני ערבים למסיבה ויפצה אותם ב-66 אלף שקל

הילה רז

22.1.2009 / 17:46

בית המשפט דחה את טענת המועדון כי לדעת המאבטחים שהיו במקום, השניים היוו סכנה למבלים במקום



מועדון הסיטי הול בחיפה יפצה שני ערבים ישראלים, תושבי העיר נצרת ונצרת עילית, ב-66 אלף שקל לאחר שלא הורשו להיכנס למועדון. כך פסקה באחרונה שופטת בית המשפט השלום בחיפה, תמר נאות פרי.



מפסק הדין עולה כי לפני כשנתיים הגיעו השניים, הישאם עבד אלגאני וזועבי מונסתר, למועדון יחד עם חברם היהודי, חיים שוורץ. השניים ניגשו לכניסת המועדון, בעוד שוורץ המתין להם ברכב עמו הגיעו למועדון. המאבטח שהוצב בכניסה למועדון לא איפשר להם להיכנס. לאחר שכניסתם לא התאפשרה, הם חזרו לרכב ושוורץ ניגש לכניסה והצליח להיכנס למועדון.



השניים טענו כי כניסתם למועדון נמנעה בשל חזותם ולאומם הערבי - התנהגות אסורה לפי החוק. הם עתרו לפיצויים בסך 50 אלף שקל לכל אחד מהם, הפיצוי המקסימלי לפי החוק ללא הוכחת נזק וכן בפיצוי בגין עוגמת נפש בסך 10,000 שקל נוספים לכל אחד וקנס.



המועדון טען כי לדעת המאבטחים שהיו במקום, השניים היוו סכנה למבלים במקום, ולכן לא הוכנסו למועדון. השופטת דחתה את הטיעון הבטחוני לאחר שהועלה על ידי מאבטח שלא נכח במקום בעת המדוברת. לדבריה, "מוטב היה לטענה לו לא היתה עולה כלל".



טענה נוספת של המועדון היתה כי התביעה הוגשה על ידי התובעים בחוסר תום לב ומתוך אינטרס כלכלי בלבד. המועדון ציין כי השניים הגישו תביעות דומות כנגד שני מועדונים נוספים בחיפה מתוך רצון לרווחי כספי. השופטת מציינת לגבי טענה זו "אינני סבורה כי יש בהכרח פסול בכך שהתובעים 'בודקים' את מדיניות הכניסה למועדונים השונים, ואין פסול בכך שכאשר הם מוצאים שכניסתם נמנעת ממניעים פסולים הם מגישים תובענה בנדון לבית המשפט". השופטת הוסיפה כי "החוק נועד למנוע התנהלות נפסדת כגון התנהלותו של המועדון ומי שעומד על זכויותיו ומבקש את הגנת החוק, אינו בבחינת מי ש"מנצל אותו לרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully