וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מחודש אחרי רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה: מנכ"ל מריל לשעבר - ג'ון תיין - התפטר

נמרוד הלפרן

22.1.2009 / 20:05

כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; הבנק איבד את אמונו בתיין לאחר שלא יידע את הבנק לגבי התרחבות הפסדי מריל


ג'ון תיין, המנכ"ל לשעבר של בנק ההשקעות , התפטר מבנק אוף אמריקה - שרכש בתחילת החודש את מריל לינץ' - לאחר פגישה קצרה עם מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס. כך דיווח אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים, איבד את אמונו בתיין לאחר שזה לא יידע את הנהלת הבנק לגבי התרחבות הפסדי מריל לינץ', לדברי מקורות המקורבים למצב, דיווח הג'ורנל. מוקדם יותר ביקש תיין מדירקטוריון בנק אוף אמריקה להעניק לו בונוס בסך 10 מיליון דולר, אולם בהמשך חזר בו מבקשתו על רקע התנגדות חברי הדירקטוריון.

מריל לינץ' סיים בתחילת החודש את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בנק אוף אמריקה הודיע במקור על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך כמחצית.

בשבוע שעבר הסכים הממשל בארה"ב להזרים סיוע נוסף בהיקף של 20 מיליארד דולר לבנק אוף אמריקה כדי לסייע בהוצאות הקשורות לרכישת מריל לינץ'. סכום זה ניתן בנוסף לסיוע בהיקף של 25 מיליארד דולר שקיבלו קודם לכן בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP).

בנק אוף אמריקה מתכנן לפטר 35-30 אלף עובדים בחברה הממוזגת במהלך שלוש השנים הקרובות - מהלך שצפוי לחסוך לחברה הוצאות של 7 מיליארד דולר בשנה עד שנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully