וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הטלוויזיה של חיים סבן יישבה מאבק משפטי על זכויות שידור של תוכניותיה הפופולאריות ביותר

נמרוד הלפרן

22.1.2009 / 22:18

יוניוויז'ן הגיע להסדר מחוץ לבית משפט עם ענקית המדיה המקסיקנית טלוויזה



יוניוויז'ן יישבה מחוץ לבית משפט מחלוקת משפטית ממושכת מול חברת הטלוויזיה המקסיקנית גרופו טלוויזה שנגעה זכויות השידור על חלק מהתוכניות הפופולאריות ביותר של יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית אשר נרכשה בשנת 2006 על ידי קבוצה שהוביל איש העסקים הישראלי לשעבר חיים סבן, תמורת 12.3 מיליארד דולר.



שתי החברות הודיעו היום על יישוב תביעה שהגישה טלוויזה נגד יוניוויז'ן, ועל הכנסת שינויים בהסכם הפצה שעליו חתומות שתי החברות, אשר תוקפו עד שנת 2017.



גרופו טלוויזה, חברת המדיה הגדולה במקסיקו, טענה בתביעה שהגישה נגד יוניוויז'ן כי האחרונה הפרה את חוזה ההפצה בין שתי החברות באופן שמאפשר את ביטול החוזה, ודרשה תמלוגים בסך יותר מ-100 מיליון דולר מיוניוויז'ן, שלטענתה לא שולמו לה על ידי החברה. לפי החוזה ביניהן, יוניוויז'ן היתה אמורה להעביר לגרופו טלוויזה חלק מהכנסותיה מפרסום, גם מפרסום בתוכניות שלא הופקו ישירות על ידי החברה - אולם לטענת החברה המקסיקנית, יוניוויז'ן לא העבירה חלק מההכנסות שהייתה צריכה להעביר לפי החוזה ביניהן.



"אנו שבעי רצון מההסדר שהושג היום, ואשר יחסוך מאבק משפטי ממושך", נאמר בהודעה משותפת שפירסמו היום שתי החברות. המאבק המשפטי, אשר החל בשנת 2005, עלול היה לפגוע באופן משמעותי בהכנסות יוניוויז'ן. עם זאת, שתי החברות הוסיפו כי לא הושגה הסכמה לגבי מחלוקת בנוגע לזכויות השידור באינטרנט של תוכניות טלוויזה בארה"ב, וכי סוגיה זו תעמוד לדיון במשפט בלוס אנג'לס שצפוי להיפתח בחודש מארס.



אנליסט מודי'ס, ג'ון פוצ'אלה, העריך בחודש שעבר כי התביעה נגד יוניוויז'ן עלולה לסכן בצורה משמעותית את הכנסותיה של החברה, אשר גורפת כ-36% מהכנסות הפרסום שלה מתוכניות שהפיקה גרופו טלוויזה. גרופו טלוויזה היא המפיקה של טלנובלות פופולריות כגון "טיפשות לא הולכות לגן עדן".



יוניוויז'ן מחזיקה בזכויות השידור הבלעדיות בארה"ב על אופרות הסבון הפופולריות של גרופו טלוויזה. אילו החברה היתה מפסידה במשפט, היתה נאלצת לרכוש מחדש את זכויות השידור, ככל הנראה במחיר גבוה בהרבה.



יוניוויז'ן - שרכישתה על ידי קבוצת סבן הוכתרה מוקדם יותר השנה על ידי המגזין "בארונ'ס" בתור אחת הרכישות הממונפות הגרועות ביותר של ימי בועת ההשקעה הפרטית של השנים 2006-2007 - דיווחה ברבעון השלישי של השנה על הפסד נקי של 2.9 מיליארד דולר, בעקבות מחיקות בסך 3.7 מיליארד דולר שרשמה עקב ירידה בשווי נכסי טלוויזיה, רדיו ואינטרנט.



הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-2.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-511 מיליון דולר. הירידה בהכנסות יוניוויז'ן עלולה להקשות על החברה לפרוע את חובותיה, משום היקף ההלוואות שנטלה החברה כדי לסייע במימון רכישתה על ידי קבוצת סבן בהתבסס על תחזיות לצמיחה גבוהה בהכנסותיה.



בחודש אפריל האחרון, בראיון ראשון מעולם לתחנת טלוויזיה בארה"ב, אמר סבן כי המחיר ששולם עבור יוניוויז'ן לא היה מופרז. "לא שילמנו יותר מדי עבור יוניוויז'ן, אם כי היינו רוצים לשלם פחות", אמר סבן בתשובה לשאלה של כתבת ערוץ CNBC, האם רכישת החברה היתה מהלך שגוי לנוכח ההאטה בכלכלת ארה"ב והמחנק בשוק האשראי.



סבן, שהונו מוערך ביותר מ-3 מיליארד דולר, הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", ועשה הון מפיתוח ומכירת ערוץ "פוקס פמילי" ביחד עם ניוז קורפ. בישראל הוא מחזיק בחלק מגרעין השליטה בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully