וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: שני בתים על 870 מ"ר ברעננה

רנית נחום-הלוי

23.1.2009 / 7:28

בתנועה



שמות: איתן (73) וימימה (69) אבניאלי



עיסוק: פנסיונרים

מצב משפחתי: נשואים פלוס 2 ילדים, עומר וחיים, ו-4 נכדים



איזו דירה מוכרים? עומר, שמקדם את המכירה עבור הוריו: "אנחנו מוכרים שני בתים על מגרש פרטי בשטח כולל של 876 מ"ר ברחוב רמב"ם 78 ברעננה. הבית האחד הוא כבן 40 שנה בשטח של כ-119 מ"ר ובו כ-5.5 חדרים מתוכם 3 חדרי שינה. הבית השני נבנה לפני כ-60 שנה ובו כ-58 מ"ר בנוי. שני הבתים בני קומה אחת ומאופיינים בחדרים גדולים מאוד ובתקרות גבוהות. הבית הגדול עבר שיפוץ שכלל התקנת רצפת שיש, מזגנים בחדרים וסורגים בכל החלונות".



"הקרקע היא פרטית ורשומה בטאבו. בחצר נבנה גם מחסן בשטח של כ-15 מ"ר, המשמש בין היתר חדר עבודה. היות והחצר גדולה, גידלנו בה במהלך השנים עצי פרי רבים ובהם שסק, רימון, לימון, מנדרינה, תפוז, פומלות, תפוז סיני, אגוז פקאן, תפוז אדום, אבוקדו, זית ודפנה".



השכונה: "רחוב רמב"ם הוא אחד מהרחובות הראשונים שנבנו ברעננה. הרחוב ממוקם במרכז העיר, דרומית לרחוב אחוזה. השכונה שקטה מאוד ומאופיינת בבתים צמודי קרקע וקוטג'ים מפוארים שנבנו בתקופה האחרונה. בשכונה קיימים מוסדות חינוך, ובסמוך לשכונה נמצא ?היער הקטן' - חורשה של אקליפטוסים שבתוכה מתקני שעשועים. במרחק של 500 מטר נמצא רחוב אחוזה, ושם ניתן למצוא את כל השירותים הציבוריים כקופות חולים, בנקים, בתי קפה, מרכזים מסחריים וחנויות".



מחיר מבוקש: 5.8 מיליון שקל.



איך קבעתם את המחיר? "ביצענו סקר שוק, על אף שישנן מעט מאוד עסקות מסוג כזה ברעננה. התייעצנו גם עם שמאים ומתווכים. המחיר נקבע לפי גודל הקרקע והעובדה שהיא קרקע פרטית".



מדוע החלטתם למכור את הדירה דווקא עכשיו? "שני ההורים שלי הם מבוגרים. אבא שלי נולד פה, ואמא שלי חיה פה מאז שהתחתנה עם אבי. כיום הם רוצים שינוי, סגנון מגורים אחר. אני אישית לא בעד המכירה. אני מתגורר ביחידה הקטנה, ועם כל השטח סביבי אני מרגיש שאני חי באחוזה של ממש. יחד עם זאת, אני בהחלט רואה את ההחלטה של הורי כראויה להערכה. אני מעריץ ומכבד אותם על זה, ולכן פועל כדי לקדם את המכירה".



לאן תעברו? "אני לא יודע מה אעשה. אמצא פתרון כלשהו. ההורים שלי עדיין לא החליטו. דיור מוגן לא עומד על הפרק, הם לא רוצים בכלל לשמוע על זה. הם שוקלים חלופות שונות, בין היתר לרכוש דירה בראשון לציון.



"השיקול העיקרי שלהם הוא חברתי. ההורים שלי מבוגרים אבל צעירים בגופם, רוחם והתנהגותם. שניהם ניידים עם רכבים, הם רוצים גם להיות קרובים לאחי ושלושת נכדיהם המתגוררים באזור אשדוד".



האם תשקלו לחלק את המכירה? "בהחלט לא. יש לשטח הזה ייחודיות גדולה. מלבד העובדה שמדובר בקרקע פרטית, קשה מאוד למצוא שטח בגודל כזה באחת הערים החזקות ביותר בארץ. מי שמחפש איכות חיים, ולא רק פיסת אדמה, יוכל למצוא את זה כאן".



נוסטלגיה: "אני דור שלישי ברעננה ודור חמישי בארץ. סבי היה אחד מראשוני העיר, והגיע לכאן זמן קצר לאחר הקמת המושבה. באזור גרים ותיקי רעננה, והיו פה הרבה פרדסים ולולים. זה אזור שמאופיין בבנייה נמוכה, שקט וכולם פה מכירים את כולם. כיום האזור מעט משתנה, ונהפך למודרני ויוקרתי יותר".



כמה זמן אתם מציעים את הנכסים למכירה? "אנו מציעים את הנכסים לסירוגין בשנתיים האחרונות. היו כמה הצעות לאורך הדרך, אבל הן חרגו מהגבולות שהצבנו לעצמנו. אף אחד לא רודף אחרינו ושום דבר לא לוחץ אותנו, ולכן אנו לא ממהרים למכור.



"בעסקה הזו אנו דואגים לעתיד ההורים שלנו. הם יצטרכו בסופו של דבר לקנות בית אחר ולחיות בכבוד לאורך שנים, לכן אנו מעדיפים לעשות את זה לאט ובטוח. קבענו גבולות לרף עליון ותחתון, ואנו לא יורדים מהם. אנחנו גם לא קופצים גבוה מדי - אבי הוא טיפוס ישר מאוד שלא מנסה לעשות את מכת המאה שלו".



תחבורה ומדד הפקקים: "אני עובד בצריפין, ובשעות הבוקר מגיע לאזור תוך 40 דקות. נסיעה חלקה ללא פקקים נמשכת כ-30 דקות. נסיעה לתל אביב נמשכת 15-30 דקות, ולפתח תקווה 10-20 דקות, תלוי בפקקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully