וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקנאטי מצמצם השקעות: העביר אחזקותיו בדוראד

אבי בר-אלי

23.1.2009 / 8:15

העביר אחזקותיו לידי קצא"א הממשלתית - הערכות: פרש על רקע המצוקה בגמול



ליאון רקנאטי יוצא מקבוצת דוראד אנרגיה, כך נודע ל-TheMarker. רקנאטי העביר בימים האחרונים את אחזקותיו בקבוצה (12.5%) לשותפתו קצא"א, כנראה עקב המצוקה הפיננסית שאליה נקלעה גמול השקעות שבבעלותו.



רקנאטי החזיק במניות הקבוצה באופן פרטי מאז 2005 תחת קבוצה משותפת עם קצא"א, ולפי הערכות השקיע עד כה בקידום הפרויקט כמה מיליוני שקלים. ואולם מיד לאחר הסגירה הפיננסית של הפרויקט יידרש רקאנטי להשקעה נוספת של כ-20 מיליון דולר, כחלק מדרישות ההון העצמי של הפרויקט, וכן יידרש בהעמדת ערבות בנקאית בסך כ-8 מיליון דולר למימוש עסקת הגז הטבעי.



חברת דוראד מתכננת להקים באתר קצא"א. שבדרום אשקלון את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה-ואט ובהשקעה כוללת של 800 מיליון דולר. אחזקותיו של רקנאטי יועברו כעת לקצא"א, שתידרש להכריע אם תפעל להכנסת שותף לאחר השלמת הסגירה הפיננסית, או שתישא בדרישת ההון העצמי בעבורו, המסתכמות ב-140-150 מיליון דולר.



הליווי הפיננסי של הפרויקט מוערך בשיעור של כ-85% מעלויות ההקמה. את קונסורציום המממנים הבנקאי מוביל בנק הפועלים, בצד כלל מימון, מקבוצת כלל ביטוח, שסיכמה לפני כחצי שנה על הובלת המימון החוץ-בנקאי של הפרויקט בשיעור של 50%-60%.



על פי ההערכות, אמורה כלל להעמיד אשראי של כ-100 מיליון דולר, ולפעול לגיוס גופים מוסדיים נוספים להשלמת יתרת חלקו היחסי של האשראי החוץ-בנקאי. מסמך ההבנות שעליו חתומים הצדדים כפוף לתוצאות בדיקת נאותות, וכן לחתימת הסכם מפורט עד סוף 2008. בשבועות האחרונים החלה דוראד ברוד שואו בקרב גורמים מממנים שונים מתוך כוונה להאיץ את הליכי חתימת הסכם המימון.



מקבוצת ליאון רקנאטי נמסר בתגובה כי העביר את חלקו לשותפות עם קבוצת קצא"א, וזאת "בשל ריכוז המאמצים בהשקעות מיידיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully