וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוחדת ולאומית מעוניינות לרכוש את ביקור חולים מידי גאידמק

רוני לינדר-גנץ

23.1.2009 / 8:09

במשרדי הבריאות והאוצר נוטים להתנגד: "קופת המדינה לא צריכה לשלם על הכישלון הניהולי של גאידמק"



קופות החולים מאוחדת ולאומית מעוניינות לרכוש את בית החולים ביקור חולים בירושלים מידי ארקדי גאידמק - כך נודע ל-TheMarker. בית החולים משרת בעיקר את האוכלוסייה החרדית בעיר, שעליה מתחרות שתי הקופות.



במשרדי הבריאות והאוצר נוטים להתנגד ליוזמה, מחשש כי המימון לרכישת בית החולים וההשקעה בו יבואו על חשבון כספים המיועדים לטיפול במבוטחי הקופות בקהילה. חשש נוסף הוא מהסטת מבוטחים של הקופות מבתי החולים הגדולים בירושלים - הדסה עין כרם ושערי צדק - שעלולה לפגוע בטיפול בחולים.



"צריך לבדוק היטב לפני שמוציאים כסף ציבורי על גירעונות העתק של בית החולים", אומר בכיר במשרד האוצר. "קופת המדינה לא צריכה לשלם על הכישלון הניהולי של גאידמק, שהעלה שכר וקיבע את מצבת כוח האדם בבית החולים. אם לאומית ומאוחדת יהיו מעוניינות לרכוש את בית החולים, נדרוש מהן להראות תוכנית מסודרת שתוכיח שכספי ציבור יוצאו למטרה ראויה שתיטיב עם שירותי הבריאות הניתנים למבוטחים שלהן". בכיר במשרד הבריאות הוסיף כי "בית חולים הוא עסק גירעוני כמעט בהגדרה, ואנחנו לא מעוניינים שכספים שמיועדים לסל הבסיסי ולקהילה יממנו את הגרעון הזה".



באחרונה פורסם כי גאידמק מתכוון למכור את בית החולים, אך עד כה לא נמסר אישור רשמי לכך. גאידמק רכש את בית החולים לפני שנתיים כשהיה בכינוס נכסים, תמורת 32 מיליון דולר, תוך התחייבות לשמר אותו כעסק חי, על כל עובדיו, למשך חמש שנים.



באחרונה הוזכר שמה של רשת המרפאות עיניים כקונה פוטנציאלית, אך מנכ"לית הרשת, ד"ר רונית לוינגר, הצהירה כי מצבו הפיננסי של בית החולים קשה, ומאז שרכש אותו גאידמק, "ההוצאות עלו בשל הסכמים שנחתמו עם העובדים, וההכנסות רק ירדו".



לדברי בכיר בבית החולים, "כרגע אין מכרז רשמי, אבל אנחנו מבינים שהמקום הזה לא מעניין את גאידמק יותר ושהכל עניין של מחיר. אם הוא ישיג מחיר טוב הוא ימכור".



מלאומית נמסר בתגובה: "בראייה אסטרטגית ארוכת טווח, הקופה שוקלת להיכנס לתחומים נוספים בעולם הבריאות, בהם רכישת בתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים. במסגרת זו, בוחנת לאומית את ההצעה לרכוש את ביקור חולים. הבחינה נמצאת בשלביה הראשוניים".



ממאוחדת נמסר בתגובה: "אכן בדקנו את האפשרות לרכוש את בית החולים כדי לשפר את השירות ולמצות את יכולותיו לטובת המבוטחים. עם זאת, נכון לרגע זה הובהר לנו ממשרדי הבריאות והאוצר כי הם מתנגדים לרכישתו על ידי קופת חולים. אם תשתנה עמדתם, נחזור ונשקול את הדברים בחיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully