וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בודקת האם שורטיסטים הפילו את מניות אי.די.בי

אתי אפללו

23.1.2009 / 19:26

בודקת האם ההודעה על הכנסת ההתחייבויות של בנק קרדי סוויס למעקב נוצלה ע"מ להשפיע על המסחר במניות


רשות ני"ע, בראשותו של זהר גושן, פתחה בבדיקה לגבי הירידות החריגות אתמול במניות קבוצת אי.די.בי. הרשות בודקת חשד לפיו שורטיסטים היו אלו שגרמו לירידה במניות החברה לאחר שפתחו פוזיציות מכירה בחסר ("שורט") על מניות אלו, והפיקו רווח מנפילתן - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי בדיקת הרשות החלה כבר אתמול לאחר שהופסק המסחר במניות הקבוצה.

במהלך יום המסחר אתמול נפוצו בקרב הסוחרים חששות מהורדת דירוג של מעלות לקבוצה, אשר הביאו לצניחה במניות החברה, והמסחר בהן הופסק. אי.די.בי פירסמה הודעה לפיה "לא התקבלה לאחרונה כל אינדיקציה לשינוי כלשהו בדירוג". בחודש נובמבר 2008 הודיעה מעלות כי איגרות חוב שהונפקו על ידי חברות החזקה בישראל, ובכללן של אי.די.בי, מצויות בתהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות. "ממועד הודעתה האמורה של מעלות, לא חלה כל התפתחות נוספת בנושא", מסרו אתמול מאי.די.בי. המסחר במניות חודש אתמול במהלך היום, ובסיום יום המסחר איבדה מניית אי.די.בי החזקות 11%.

אתמול פורסמה הודעה לפיה דירוג ההתחייבויות של בנק קרדי סוויס השווייצי נכנסות לרשימת מעקב של חברת פיץ', אחת משלושת חברות הדירוג הגדולות. החשש הוא שאותם שחקנים ניצלו הודעה זו על מנת להשפיע על המסחר במניות קבוצת אי.די.בי. הקונצרן חשוף לבנק ההשקעות השווייצי - קרדי סוויס, דרך אחזקת חברת כור במניות הבנק השווייצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully