וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לבני שטיינמץ: BSG דוחה תחילת עבודות הכרייה בזיכיון שקיבלה בגינאה

נמרוד הלפרן

23.1.2009 / 20:26

זאת על רקע מחלוקת עם חברות ריו טינטו לגבי גבולות הזיכיון במדינה בה התרחשה הפיכה צבאית


תחילת עבודות הכרייה של עפרות ברזל של חברת הכרייה BSG ריסורסס של בני שטיינמץ בגינאה נדחו על רקע מחלוקת הנוגעת לזיכיון כרייה שקיבלה החברה במזרח המדינה האפריקאית. BSG - אשר קיבלה רק בחודש שעבר את הזיכיון לכרייה באזור על חשבון חברת ריו טינטו, שהחזיקה עד אז בשליטה במחצב הברזל הגדול ביותר במערב אפריקה - הודיעה על דחייה זמנית של תחילת עבודות הכרייה במרבצי סימנדו.

"קיים בלבול מסוים לגבי הגבול בין האזורים שהושארו בידי ריו טינטו לבין האזורים שלנו, וכדי לסיים בלבול זה הסכמנו להפסיק את העבודות עד לקביעת גבול גיאוגרפי מדויק", אמר מנכ"ל BSG ריסורסס, מרק סטרואיק בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "המצב קצת מתוח עכשיו, כך שחשוב למנוע חוסר בהירות", הוסיף.

ממשלת גינאה הורתה ב-11 בדצמבר על העברת זכויות הכרייה בחציו הצפוני של סימנדו מידי ריו טינטו ל-BSG. עם זאת, כעבור פחות משבועיים, התרחשה הפיכה צבאית במדינה. ההחלטה עוררה ביקורת חריפה מצד ריו טינטו על ממשלת גינאה, והחברה אמרה כי תיאבק בה.

לאחר ההפיכה הצבאית בגינאה, שהתרחשה בעקבות מותו של הנשיא - לאנסאנה קונטה, הודיעה החונטה הצבאית שהשתלטה על המדינה על ביטול כל ההסכמים עם חברות כרייה הפעילות בתחומה, ועל כוונתה להכניס שינויים בזיכיונות הקיימים.

קבוצה בהנהגה הצבאית של גינאה הכריזה ב-23 בדצמבר על הפיכה במדינה, פיזור הממשלה וביטול החוקה, שעות ספורות לאחר מותו של מנהיג המדינה, הנשיא קונטה. סרן מוסא קמארה, הקצין הצבאי שהוביל את ההפיכה הצבאית, אמר באותה עת כי ההחלטה על ביטול ההסכמים עם חברות הכרייה התקבלה עקב שחיתות במגזר.

גינאה היא בעלת העתודות הגדולות בעולם והיצרנית הרביעית בגודלה בעולם של עופרת בוקסיט, המשמשת להפקת אלומיניום. אוכלוסיית המדינה מונה 10 מיליון תושבים, והיא נשלטה בידי שני אנשים בלבד מאז קיבלה את עצמאותה מידי הצרפתים באמצע המאה שעברה. קונטה עצמו עלה לשלטון בהפיכה צבאית בשנת 1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully