וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן באינטל: היו"ר קרייג בארט פורש לאחר 35 שנים בענקית השבבים

נמרוד הלפרן

23.1.2009 / 20:54

יוחלף על ידי הדירקטורית ג'יין שאו; שימש כמנכ"ל החברה בשנים 1998-2005 והוחלף על ידי אוטליני



קרייג בארט, יו"ר ענקית השבבים האמריקאית - אינטל, יפרוש בחודש מאי מתפקידו ומדירקטוריון החברה לאחר 35 שנים באינטל. כך מסרה היום החברה. בארט יוחלף בתפקיד היו"ר על ידי ג'יין שאו, המשמשת כדירקטורית באינטל מאז שנת 1993.



בארט, בן ה-69, שימש כמנכ"ל אינטל בשנים 1998-2005 והוחלף בתפקיד על ידי המנכ"ל הנוכחי -פול אוטליני. "אינטל הפכה לחברת המוליכים למחצה הגדולה והמצליחה ביותר בעולם בשנת 1992, ומאז שמרה על מעמדה זה", אמר בארט בהודעה שפירסם היום.



אינטל, יצרנית השבבים למחשבים אישיים הגדולה בעולם, הודיעה מוקדם יותר השבוע על כוונתה לפטר עד 6,000 עובדים או 7% מכוח העבודה, ולסגור את מפעליה במלזיה ובפיליפינים, וכן את מפעל החברה בעמק הסיליקון בארה"ב. פעילות החברה בישראל אינה צפויה להיפגע.



אינטל, ששבבים מתוצרתה מותקנים בשלושה רבעים מהמחשבים האישיים בעולם, דיווחה בשבוע שעבר על נפילה של 90% ברווח הנקי ברבעון הרביעי, בעקבות מחיקות בסך מיליארד דולר, ולא סיפקה תחזית לרבעון הנוכחי לנוכח הקושי לצפות את עומק המיתון הכלכלי. המנכ"ל אוטליני אף אמר לעובדים בחברה כי אין לפסול אפשרות כי החברה תרשום ברבעון הנוכחי הפסד ראשון זה יותר מעשרים שנה.



אינטל ישראל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי. החברה מעסיקה 6,200 עובדים במרכזי ייצור ופיתוח בירושלים, חיפה, פתח תקווה, יקום וקריית גת. בנוסף, יש לה אחזקות במפעל של נומוניקס המעסיק כ-1,300 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully