וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי יגייס 12 מיליארד דולר במכירת האג"ח הגדולה ביותר עד כה המבוטחת על ידי הממשל בארה"ב

סוכנויות הידיעות

23.1.2009 / 22:53

הנפקת האג"ח המבוטחות הגדולה ביותר עד כה היתה של GE קפיטל בסך 10 מיליארד דולר


סיטי, לשעבר הבנק הגדול בארה"ב, ואחת מחטיבותיו מתכננים לגייס 12 מיליארד דולר ממכירת אג"ח המבוטחים על ידי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי (FDIC) - במסגרת מה שצפויה להיות המכירה הגדולה ביותר שבוצעה של אג"ח מובטחות על ידי FDIC מאז השקת תוכנית ביטוח האג"ח לקראת סוף חודש נובמבר.

ההנפקה הגדולה ביותר עד כה של אג"ח המבוטחות על ידי FDIC בוצעה בתחילת החודש על ידי זרוע GE קפיטל של ג'נרל אלקטריק, והיתה בהיקף של 10 מיליארד דולר.

סיטי, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, הודיע אתמול על מינויו של מנכ"ל טיים וורנר לשעבר, ריצ'רד פרסונס, לתפקיד יו"ר החברה במקום היו"ר וין בישוף. זאת לאחר שהבנק דיווח על הפסד נקי של 18.7 מיליארד דולר במהלך שנת 2008. פרסונס, המשמש כדירקטור בסיטי מאז 1996, ייכנס לתפקיד היו"ר ב-23 בפברואר.

ינואר היה חודש עמוס טלטלות עבור סיטי. הדחתו של בישוף נחשבה לכמעט ודאית, לאחר שסיטי חשפה החודש הפסד שנתי של 18.7 מיליארד דולר והפסד של 8.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ונאלצה להודיע על כוונתה להתפצל ולמכור שלוש מחטיבותיה, בהן חטיבת הברוקראז' סמית ברני שנמכרה למורגן סטנלי. שר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין, ששימש כדירקטור ויועץ בכיר לסיטי נאלץ גם הוא להודיע על עזיבתו, בשל ביקורות לגבי אחריותו לקשיי החברה.

סיטי כבר נאלץ לקבל סיוע כולל בהיקף של 52 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, בנוסף לערבויות בסך 300 מיליארד דולר לנכסיו המסוכנים ביותר, במטרה למנוע את קריסת הבנק. מאז סוף 2006 צנח מחיר מניית סיטי ביותר מ-90%, לאחר שהבנק רשם הפסדים של יותר מ-20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי.

בחודש נובמבר הודיע סיטי כי תפטר יותר מ-50 אלף עובדים, או כ-14% מכוח העבודה, במסגרת תוכנית קיצוצים דרמטית שנועדה להרגיע את חששות המשקיעים כי הבנק אינו נוקט בצעדים מספיקים כדי להתמודד על בעיותיו הכספיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully