וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת בריטניה - גורדון בראון - מודה כי לא הצליח לצפות את המשבר הכלכלי

סוכנויות הידיעות

23.1.2009 / 23:18

"לא צפינו אפשרות של קריסת השווקים, איש לא צפה זאת", אמר בראון בראיון ל-BBC



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, הודה כי לא הצליח לצפות את המשבר הכלכלי, והזהיר כי בריטניה עלולה שלא לצאת ממיתון השנה, אלא אם כן הממשלות באמריקה, אירופה והמזרח הרחוק ינקטו בצעדי חירום.



בראיון לערוץ BBC אמר בראון, כי למרות האזהרות שהיו לגבי אפשרות של התמוטטות בשווקים, לא ניתן היה לצפות במהלך 10 השנים האחרונות כי השווקים יקפאו לחלוטין. "לא צפינו אפשרות של קריסת השווקים, איש לא צפה זאת", אמר בראון בראיון.



לדבריו, הנסיבות הייחודיות של המשבר הפיננסי הפכו את המיתון הנוכחי לשונה לחלוטין מכל מיתון קודם. בראון סירב להעריך כמה זמן יימשך המיתון בבריטניה, אולם ציין כי צעדים כלכליים משותפים של מנהיגים בעולם ימלאו תפקיד מרכזי בהתאוששות.



עוד אמר כי בעבר התמקדה המדיניות הכלכלית בניסיונות להבטיח שהאינפלציה תישאר בשליטה, וכי ברגע שהממשלה הבינה כי קיימת סכנה להתמוטטות המערכת הבנקאית כולה, היא נקטה בצעדים להידוק הרגולציה.



כלכלת בריטניה שקעה באופן רשמי במיתון, בעקבות צמיחה שלילית של 1.5% בתוצר המקומי הגולמי (GDP) ברבעון הרביעי לעומת הרבעון הקודם, בהמשך לצמיחה שלילית של 0.6% ברבעון השלישי. כך לפי נתונים שפירסמה היום ממשלת בריטניה. הנפילה בתמ"ג ברבעון הרביעי היתה החדה ביותר זה כמעט 29 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully