וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע הפדרלי לא מספיק: ענקית המשכנתאות האמריקאית פרדי מאק מבקשת סיוע חירום בסך 35 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

24.1.2009 / 11:34

פרדי מאק, שהולאמה על ידי משרד האוצר האמריקאי בספטמבר, קיבלה בנובמבר סיוע בסך 13.8 מיליארד דולר



ענקית המשכנתאות האמריקאית המולאמת פרדי מאק זקוקה לסיוע ממשלתי נוסף בסך 35 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתה – כך הודיעה החברה במסמך שהגישה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



פרדי מאק, שכבר קיבלה סיוע בסך 13.8 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי בחודש נובמבר, מסרה כי הפסדיה התפעוליים ברבעון הרביעי צפויים להוריד את השווי הנקי של החברה מתחת לאפס. פרדי מאק וענקית המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי, שהולאמה גם היא יחד עם פרדי מאק בספטמבר, דיווחו על הפסדים בסך 68.4 מיליארד דולר בחמישה הרבעונים האחרונים.



משרד האוצר האמריקאי הלאים בספטמבר את פאני מיי ואת פרדי מאק, במטרה לבלום את משבר האמון בשתי החברות, אשר חייבות או ערבות להלוואות בסך של 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות האמריקאי. שתי החברות רשמו הפסדי ענק בעקבות משבר האשראי, והולאמו לאחר שחובותיהן הגיעו ל-1.6 טריליון דולר. לאחר הלאמתן, הבטיח שר האוצר לשעבר של ארה"ב, הנרי פולסון, להזרים 100 מיליארד דולר לפאני ופרדי במקרה הצורך במטרה להגן עליהן מקריסה.

פאני מיי, שטרם קיבלה סיוע פדרלי, מסרה גם היא בנובמבר כי היא עשויה להזדקק לסיוע ממשלתי לאחר שתדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי בחודש פברואר. פאני מסרה גם כי ייתכן שתזדקק להזרמת הון של יותר מ-100 מיליארד דולר כדי למנוע ממנה לקרוס.



"ההפסדים של פאני ופרדי הולכים להיות גדולים בהרבה מהציפיות. יותר ויותר אנשים שחופרים בתיקי המשכנתאות שלהן מגלים פתאום כי הן ביטחו משכנתאות סאבפריים ו-Alt-A וסיווגו אותן כמשכנתאות פריים", אמר פול מילר, אנליסט בבית ההשקעות FBR קפיטל מרקטס, לבלומברג.



בקשתה של פרדי מאק לסיוע ממשלתי נוסף ובקשת המימון הצפויה של פאני מיי מגיעות בתקופה שבה משרד האוצר עומד בפני לחצים גוברים לספק סיוע נוסף לחברות במגזר הפיננסים, בהן בנק אוף אמריקה וסיטי, בעקבות המיתון המחריף בארה"ב וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully