וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד למשעל: ההתנגדות הפלסטינית ניצחה בעזה

TheMarker

24.1.2009 / 17:04

הנשיא הסורי נפגש עם בכירי חמאס ובירך אותם על "הניצחון בעזה"



לראשונה מאז סיום המבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, נפגש היום (שבת) נשיא סוריה, בשאר אסד, עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. כך נמסר מחדשות ערוץ 10.



בפגישה בין השניים שהתקיימה בדמשק, בירך אסד את משעל על מה שהגדיר "ניצחון ההתנגדות".
סוכנות הידיעות הסורית דיווחה, כי אסד אמר ש"כישלון ישראל להשיג את מטרותיה, מוכיח את דבקות העם הפלסטיני באדמתו". לדברי הנשיא הסורי, ישראל נכשלה למרות שהשתמשה ב"כלי נשק עוצמתיים ביותר".



על פי הדיווח, משעל ושאר בכירי חמאס שהשתתפו בפגישה, הביעו את הערכתם הרבה לדמשק "על תמיכתה בעם הפלסטיני ברצועת עזה במהלך המתקפה הישראלית ואחריה". לדבריהם, בכוונתם להיפגש עם מנהיגי ערב נוספים, שהפגינו תמיכה בחמאס.

אסד למובארק: היית צריך להעניק גיבוי להתנגדות



ביום שני השבוע, אחרי ההכרזה על הפסקת אש ברצועת עזה, התכנסו מנהיגי מדינות ערב בכווית לפסגה שעסקה בעתיד הרצועה. במהלך הנאומים נחשפה מחלוקת קשה בין סוריה למצרים, כשהנשיא אסד עלה לדוכן הנואמים, ואמר כי קהיר עמדה מהצד כשבעזה נהרגו מאות פלסטינים.



"עלינו לתת גיבוי מדיני לזכותה של עזה להגן על עצמה, לגבות את ההתנגדות הפלסטינית ולא לתת לאיש לכנותה טרור", אמר אסד. "העולם הנאור טוען שהבעיה היא הברחת הנשק לעזה, אך אני אומר שהבעיה היא ישראל. אני מציע לכנות את הישות הישראלית טרוריסטית, ומנהיגיה אינם אלא טרוריסטים".



מובארק לא נשאר חייב והשיב: "כוחות חיצוניים סוחרים בסבל הפלסטיני כדי לחדור לתוך העולם הערבי. אנחנו היינו אלה שדאגו להפסקת אש, מצרים היא היחידה שהציעה יוזמה להפסיק את הלחימה. אנחנו תומכים בהתנגדות לכיבוש בעזה, אבל אני אומר - ההתנגדות צריכה להיות אחראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully