וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שופרסל תחזיר מוצרים שהוסרו

עדי דברת ואורה קורן

24.1.2009 / 18:10

לפני כחודש טענו ספקים כי שופרסל מאיימת עליהם שלא לשתף פעולה עם מבצעים של רבוע כחול. בין הספקים: ויסוצקי, אסם והחברה המרכזית למשקאות

היועצים המשפטיים של הרשות להגבלים עסקיים, איגוד תעשייני המזון בהתאחדות התעשיינים ושופרסל, החלו בימים האחרונים בהתייעצויות במטרה להחזיר למדפים בשופרסל מוצרים שהוסרו מהם בעקבות טענות לאיומים על ספקים. כך נודע לTheMarker.

כזכור, לפני כחודש הסירה שופרסל מהמדפים של ספקים שונים - בהם אסם, החברה המרכזית למשקאות, ויסוצקי ועוד. הספקים טענו, כי שופרסל מאיימת עליהם שלא לשתף פעולה עם מבצעים של רבוע כחול וכי הורידה מוצרים שלהם מהמדף בשל שיתוף פעולה. לאחר מכן הרשות להגבלים עסקיים פתחה בחקירה שתבדוק האם שופרסל הפרה את התנאים שהוטלו עליה כשרכשה את קלאבמרקט ב-2005.

על פי חוק ההגבלים העסקיים, לא יכולים יצרני המזון שמוצריהם הוסרו להתאגד ולקיים את השיחות בעצמם. לפיכך החליט איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, המנוהל על ידי גדי לסין, לסייע להם באמצעות עורך דין מטעמו.

באיגוד סבורים, שיצרני המזון יתקשו להמתין עד השלמת חקירת הממונה על ההגבלים, רונית קן ופרסום החלטותיה לגבי שופרסל. חקירה ברשות יכולה להימשך כמה שנים.

שופרסל המאוחדת עם קלאבמרקט מהוווה כ-37% מהמכירות בשוק המזון, והוצאת מוצר ממדפיה, במיוחד אם הוא בין הנמכרים ביותר בקטגוריה שלו, יכולה להנחית מכת מוות על היצרן. כך ציינו אתמול באיגוד המזון.

כפי שפורסם ב-TheMarker, לפני פחות משבוע התכנס איגוד המזון של התאחדות התעשיינים בכדי לדון במספר חלופות שיביאו להחזרת המוצרים ששופרסל הורידה מהמדפים. אחת ההצעות שהועלתה הייתה לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה שזו תבטל את רכישת קלאבמרקט ע"י שופרסל. כמו כן עלתה האפשרות לפנות בבקשה למנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, עם או בלי העתק לממונה, בבקשה שיחזיר את המוצרים למדף מבלי שתהיה זו הודאה בכל דבר שהוא.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully