וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל בודק: האם ויזה כאל הלבינה הון באמצעות סליקה באתרי פורנו והימורים?

שרון שפורר

24.1.2009 / 21:43

כאל נכסים מפעילה שירות סליקה באינטרנט - ענף המועד להלבנות הון; ויזה כאל: מדובר בבדיקה שגרתית



בנק ישראל עורך ביקורת הלבנת הון בחברת כרטיסי האשראי ויזה כאל. הביקורת נוגעת בין השאר לתחום הסליקה של החברה באתרי אינטרנט בחו"ל - בהם אתרי פורנוגרפיה, הימורים ותרופות.



הלבנת הון היא פעולה שמטרתה להסתיר את מקור הכסף שנובע מפעולה לא חוקית או מיועד לצרכים לא חוקיים, כך שמקור הכסף נהפך למראית עין לחוקי. הסיכון להלבנות הון באינטרנט הוא גדול יחסית.



כאל, המנוהלת על ידי בעז צ'צ'יק, פועלת בתחום סליקת כספי אתר אינטנט מ-2006 דרך חברת כאל נכסים. החברה בחרה להיכנס לפעילות בתחום למרות הביקורת על מוסריותו ועל אף שמדובר בתחום שמועד יחסית לסכנות בתחום הלבנת ההון. שתי חברות כרטיסי האשראי המתחרות שלה - ישראכרט ולאומי קארד - לא נכנסו לפעילות כזו עד כה.



אחת הסיבות לכך שבכאל בחרו בכל זאת להיכנס לתחום פעילות זה הוא הרווחיות הגבוהה שלו. הרווח הנקי של כאל נכסים בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הגיע ל-40 מיליון שקל - כאשר כאל כולה הרוויחה בתקופה זו 169 מיליון שקל. את הרווח הזה השיגה כאל מהכנסות של כ-92 מיליון שקל. מבין החברות הבנות של ויזה כאל, כאל נכסים היא בעלת התרומה הגבוהה ביותר לתוצאות - בהפרש ניכר מהחברות האחיות.



מספר כרטיסי האשראי של כאל הגיע בסוף הרבעון השלישי של 2008 ל-1.49 מיליון - מתוכן כ 1.16 מיליון כרטיסים פעילים - כלומר כרטיסים שבהם בוצעה לפחות עסקה אחת ברבעון. החברה נשלטת על ידי בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%). באחרונה חתמה החברה על הנפקת כרטיס משותף עם מזרחי טפחות, וכחלק מעסקה זו קיבל הבנק אופציה לרכישת 10% מהחברה בתוך חמש שנים.



מויזה כאל נמסר בתגובה: "מדובר בביקורת שגרתית שתיארך מספר חודשים, הבודקת את כל התאריכים והנהלים העסקיים ובהם גם את פעילות חו"ל. כל פעילות כאל בחו"ל קיבלה את אישור בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully