וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בכירים מחברת ראיית החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס נעצרו בחשד למעורבות בהונאה בסטיאם ההודית

הדר תדמור

25.1.2009 / 9:06

נציגים ממשטרת הודו סירבו לפרט מדוע הם נעצרו; חברת ראיית החשבון התחייבה לשתף פעולה עם החוקרים



שני בכירים מחברת רואי החשבון פרייס ווטרהאוס קופרס נעצרו על ידי המשטרה בחשד למעורבות בפעולות ההונאה בסאטיאם. כך נמסר ממשטרת הודו. נציגים מהמשטרה סירבו לפרט מדוע הם נעצרו. פרייס ווטרהאוס קופרס ביצעה ביקורות לספרי החשבונות של סאטיאם ההודית.



פרייס ווטרהאוס קופרס הגיבה לדבר מעצר שני הבכירים וכתבה בהודעת דואר אלקטרוני: "אנחנו מצרים על כך ששני הבכירים נעצרו לחקירה. אנחנו לא יודעים מה הבסיס למעצרם. במהלך השבועיים האחרונים פרייס ווטרהאוס קופרס משתפת פעולה באופן מלא בחקירות וסיפקה מסמכים לרשויות ההודיות". פרייס ווטרהאוס קופרס התחייבה כי תמשיך לשתף פעולה עם החוקרים.



לפני כעשרה ימים נעצר יו"ר ומייסד חברת שירותי המחשב ההודית סאטיאם, רמלינגה ראג'ו, ואחיו ושותפו לייסוד החברה, ראמה ראג'ו, על ידי משטרת הודו בעקבות הונאה המוערכת במיליארד דולר בחברה - שכבר זכתה בתקשורת לתואר "פרשת אנרון ההודית". שאר חברי הדירקטוריון של החברה הודחו והוחלפו. כמה ימים לפני כן הודיע ראג'ו על התפטרותו מתפקיד יו"ר סאטיאם, לאחר שחשף כי החברה ניפחה את מאזניה ביותר ממיליארד דולר.



לפני שבוע הועלה החשד כי ראז'ו גנב מהחברה סכומי כסף אדירים, ולא ניפח את הספרים כפי שהודה. מקור סיפר אז לעיתון "ניו יורק טיימס" שאותם מיליארד דולר, שלפי הודאת ראז'ו לא היו קיימים, למעשה נגנבו על ידי ראז'ו. החוקרים בהודו, אשר בוחנים את ההונאה, מצאו מה שהם כינו "מבוך של חברות" שנקשרו לראז'ו, ותפקידן היה להעביר לראז'ו כספים מסאטיאם.



התמונה שמציירת החקירה בהודו שונה לחלוטין ממה שהודה ראז'ו בתחילה. ראז'ו הודה באי סדירויות פיננסיות, כגון ניפוח ספרי החברה במשך מספר שנים ואמר שניפח את מאזני החברה ביותר ממיליארד דולר וכי הכסף למעשה לא קיים. עם זאת, המקור המקורב לפרשה אמר כי על אף טענותיו של ראזו' לניפוח הספרים, הוא פשוט הסיט את מיליארד הדולר מסאטיאם אל החברות שלו, לשימושו הפרטי.



סאטיאם, חברת התוכנה במיקור חוץ הרביעית בגודלה בהודו, מעסיקה כ-53 אלף עובדים ומפעילה משרדים בארצות הברית, בריטניה, ברזיל ואוסטרליה. עם לקוחות חברת מיקור החוץ ההודית נמנות יצרנית הפלדה הגדולה בעולם ארסלור מיטאל, ויצרנית המכוניות השלישית בגודלה ביפאן ניסאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully