וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פורד, אלן מולאלי: אנחנו לא זקוקים להלוואות ממשלתיות

רויטרס

25.1.2009 / 9:11

מולאלי: "יש לנו נזילות מספקת לממן את תוכנית הארגון מחדש"; החברה כן מבקשת קו אשראי של 9 מיליארד דולר


במשבר הקשה ביותר של תעשיית הרכב האמריקאית מזה עשורים, מספקת פורד, אחת משלושת היצרניות הגדולות של דטרויט, חדשות אופטימיות. לדברי מנכ"ל פורד, אלן מולאלי, לחברה יש נזילות מספקת למימון תוכנית הארגון מחדש שלה, והיא אינה רואה צורך לבקש הלוואות מהממשל הפדרלי למרות הצניחה החדה במכירות הרכב בארה"ב ובחו"ל.

"אנחנו לא רוצים ללוות עוד כסף", אמר אתמול מולאלי לעיתונאים בוועידת האיגוד הלאומי של סוכנויות הרכבים. "יש לנו מספיק נזילות כדי לממן את תוכנית הרפורמות שלנו, ומשמעות הדבר היא שהעסק שלנו נמצא במצב טוב יחסית".

מתחרותיה של פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר, זכו בדצמבר באישור עקרוני לקבלת הלוואות ממשלתיות בסך 17.4 מיליארד דולר שאמורות למנוע את קריסתן. פורד ביקשה מהממשל הפדרלי נגישות לקו אשראי בהיקף של 9 מיליארד דולר, אך לא ביקשה הלוואות. וואשינגטון טרם נענתה לבקשתה של פורד. לדברי מולאלי, פורד נמצאת במצב טוב יותר מאשר יריבותיה בגלל שב-2006 לוותה החברה יותר מ-23 מיליארד דולר, לאחר שהעמידה את מרבית נכסיה, לרבות הלוגו המפורסם, כערבונות.

מכירות הרכבים בארה"ב צנחו ב-2008 בכ-36% לעומת השנה שלפני כן, והסתמכו ב- 10.3 מיליון יחידות. לדברי מולאלי, פורד צופה שחבילת התמריצים הכלכליים שמקדם הנשיא ברק אובמה תוביל להתאוששות במכירות הרכבים החל מהמחצית השנייה של השנה. תחזית החברה למכירות בארה"ב ב-2009 עומדת על 12.5-12 מיליון יחידות, לעומת תחזית האנליסטים למכירות של 12.5-10.1 מיליון יחידות. "נכון לעכשיו, אני חש ביטחון שאנחנו הולכים להתחיל לשנות את פני הדברים החל מאמצע השנה", סיכם מולאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully