וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדות הכלכלה והחינוך יקיימו דיון חוזר בשאלת דחיית ההחלטה על הארכת זיכיונו של ערוץ 10

אופיר בר-זהר

25.1.2009 / 9:35

הדיון יתקיים בשל ערעורו של חבר הכנסת גלעד ארדן; הלוביסטים של ערוץ 10 עמלים על השגת רוב בהצבעה


דיון חוזר בנושא דחיית ההחלטה על הארכת זיכיונו של ערוץ 10 יתקיים בכנסת ביום שלישי הקרוב. כך נודע ל-TheMarker. הדיון בעניין זה כבר נערך בסוף דצמבר לאחר ששר התקשורת אריאל אטיאס ביקש מוועדות הכלכלה והחינוך לדחות את המועד שבו צריכה הרשות השנייה להחליט על הארכת הזיכיון עד ל-1 במארס 2009. זאת, למרות שלפי החוק ההחלטה היתה צריכה להתקבל עד ה-1 בדצמבר 2008. זיכיונו של ערוץ 10 עתיד לפקוע בסוף ינואר 2010, כך שהדבר לא מותיר זמן רב לקיום מכרז חדש אם יהיה בכך צורך.

חבר הכנסת גלעד ארדן הודיע בו ביום כי הוא מערער על ההחלטה של ועדות הכלכלה והחינוך וטען כי "אני לא מבין איך אפשר בכלל לדון בהארכת הזיכיון שלהם אם הם בהפרה של הזיכיון". בעקבות זה יתקיים דיון מחודש בנושא ביום שלישי הקרוב, כאשר בתחילת הדיון תיערך הצבעה אם יש לפתוח מחדש את הנושא. במידה שיוחלט להצביע, ישמיעו כל הצדדים את עמדותיהם. ערוץ 10 מיוצג בכנסת על ידי משרד הלובינג עמיר גלעד, אשר פועל בימים אלה על מנת להשיג רוב בהצבעה. גם הח"כ לשעבר ישראל מימון מעורב כיום בנושא ערוץ 10, מאחר שהוא מטפל במיזוג הנרקם בינו לבין זכיינית ערוץ 2 רשת.

ח"כ ארדן אמר כי "למיטב הבנתי את החוק, אם ערוץ 10 לא ישלם חובותיו בסך כ-60 מיליון שקל עבור סוגה עלית בלבד, ובנוסף ישונה החוק כך שתשלום הכסף או הפקדתו תיחשב כתיקון של ההפרה, לא ניתן יהיה להאריך את זיכיונו". בנוסף ציין ארדן כי הוא מצפה שמי שקיבל זיכיון מטעם המדינה לעמוד בכל התחייבויותיו גם אם הן גורמות לו הפסדים, בדיוק כפי שאם היו מביאות לו רווחים הוא לא היה מחזיר אותם למדינה. בעבר שונה החוק לטובת ערוץ 10 שלוש פעמים, כאשר ארדן היה אחראי לשניים מתיקוני החקיקה, ביניהם מתן האפשרות לערוץ לקבל הארכת זיכיון בכפוף לעמידה בכל המחויבויות.

מערוץ 10 לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully