וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה במחירי הנדל"ן והקריסה של שוקי המניות מחקה 1.2 טריליון ליש"ט משווי הנכסים הלאומי בבריטניה

סוכנויות הידיעות

25.1.2009 / 10:08

משלם המסים הבריטי הפסיד כמעט 40 אלף ליש"ט מאז פרוץ המשבר בשווקים


כל משלם מסים בבריטניה הפסיד כמעט 40 אלף ליש"ט מאז פרוץ משבר האשראי, בגין הצניחה בשוקי הנדל"ן והמניות, שמחקו 1.2 טריליון ליש"ט מהעושר הלאומי (סך הנכסים במדינה). המכה המשולבת של ההאטה בשוק הנדל"ן והצניחה בשוקי המניות, מחקה סכום השווה לתמ"ג השנתי של בריטניה, לפי מחקר שפרסם אנליסט RAB קפיטל, דהרוול ג'ושי.

בחלוקה ל-31 מיליון משלמי המסים בבריטניה, מדובר בסכום של 38,700 ליש"ט לאחד. ג'ושי ציין כי המשבר רק באמצעו, וצפה כי השווקים יאבדו עד 2 טריליון ליש"ט בטרם יסתיים המשבר. ג'ושי העריך כי עד סוף 2008, איבד שוק הדיור 700 מיליארד ליש"ט משוויו, וקרנות הפנסיה ותיקי המניות של אזרחי בריטניה איבדו 500 מיליארד ליש"ט נוספים.

ג'ושי אמר כי לכלכלת בריטניה דרוש זמן רב יותר להתאושש לעומת ארה"ב, כיוון שבארה"ב הצרכנים מחזיקים יותר חסכונות במניות, שמתאוששות מהר יותר משוקי הנדל"ן לרוב. הליש"ט נחלשה בחדות בשבוע שעבר, עקב חששות כי תכנית הערבות הממשלתית להפסדי הבנקים בגין נכסים מסוכנים עשויה לחשוף את משלמי המסים להפסדים של מיליארדי ליש"ט נוספים.

ביום שישי פורסמו נתוני התמ"ג לרבעון הרביעי של 2008, שהצביעו על הצטמצמות של 1.5% בכלכלה הבריטית, והדגישו את חומרת ההאטה הכלכלית. שר הפיננסים, לורד פול מיינרס, אמר כי הכלכלה עוברת תיקון, והוסיף כי "אנחנו יודעים שהיו אלמנטים של בועה, לא רק בשוקי האשראי ומחירי המניות, אלא גם בתחומים כמו אמנות ותכשיטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully