וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: היחלשות השקל מול הדולר תימשך - נתמכת בקיטון בחשבון השוטף ומדיניות בנק ישראל

TheMarker

25.1.2009 / 10:32

כמו צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל



השקל נחלש השבוע למול הדולר, במקביל להתחזקותו של האחרון מול היורו בשוק המט"ח הבינלאומי. מנגד, במקביל להיחלשותם בעולם, התחזק השקל בחדות מול הדולר האוסטרלי והליש"ט.



השקל סבל השבוע גם מההערכות, כי בשבוע הבא הריבית השקלית תופחת שוב, ופער הריביות בין השקל והדולר יצטמצם לכדי 1% בלבד. בנוסף, סקר החברות שפרסם השבוע בנק ישראל, העיד על האטה משמעותית בפעילות הכלכלית המקומית, כולל בהיקף היצוא. הפסקת הלחימה בעזה והותרת דירוג האשראי של ישראל על רמת A על ידי P&S לא הצליחו להפוך את מגמת המסחר בשקל.



להערכת כלכלנית יחידת המחקר של בנק הפועלים, תמר ברינקר, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם.



לדברי ברינקר "בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל".



בזירה הבינלאומית הדולר התחזק השבוע מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי, למעט מול המטבע היפאני, שהתחזק על רקע צמצום המסחר בריביות. היורו סבל השבוע מהתגברות החששות לגבי הכלכלה במרחב היורו, לאחר שהשבוע סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית סטנדרד אנד פורס הורידה את דירוג האשראי של ספרד ופורטוגל, כאשר לפני כשבוע הורד הדירוג של יוון.



בנוסף, הנציבות האירופית פרסמה השבוע תחזית, לפיה כלכלת 16 המדינות הכלולות ביורו תתכווץ לראשונה בשנת 2009, בשיעור של 1.9%, ובשנת 2010 צפויה צמיחה מינורית בשיעור של 0.4% בלבד. במפתיע, הדולר לא קיבל תמיכה השבוע מכניסתו לתפקיד הנשיא של ברק אובמה. ביום ההשבעה נרשמו ירידות שערים חדות בוול סטריט והתחזקות הדולר נבלמה במקצת, שכן בנאומו לא סיפק הנשיא החדש פרטים חדשים לגבי תוכניותיו להמרצת הכלכלה.



הליש"ט נחלשה השבוע בחדות מול היורו והדולר, כאשר מול האחרון היא נסחרה סביב רמת שפל של 23 שנים, על רקע החששות המשקיעים לגבי יציבות המערכת הפיננסית המקומית. החששות גברו לאחר שבנק RBS הציג את ההפסד הגדול ביותר בתולדות העסקים בבריטניה – 28 מיליארד ליש"ט בשנת 2008.



בבנק הפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו, והיין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully