וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המזון נסטלה עשויה להשתלט על ענקית הקוסמטיקה לוריאל

סוכנויות הידיעות

25.1.2009 / 10:51

כיום לנסטלה 30% ממניות לוריאל ומשפחת מייסד לוריאל היא הבעלים של 31%



נסטלה, ענקית המזון השווייצית, עשויה להשתלט על לוריאל - חברת הקוסמטיקה הגדולה בעולם. כך דיווח העיתון "אקונומיסט".



בשנת 1974 הזמינה משפחת בטנקור - המשפחה השולטת בענקית הקוסמטיקה - את נסטלה להשקיע בצורה לא ישירה בחברה. הסיבה לכך היתה החשש מכך שפרנסואה מיטראן - מי שבאותם ימים היה המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הסוציאלית - עלול לנסות להלאים את החברה אם ייבחר לנשיאות.



בדיעבד המהלך ההגנתי לא היה נחוץ, אבל כיום, 35 שנה לאחר מכן, עלולה ענקית המזון השווייצית לנסות ולהשתלט בעצמה על ענקית הקוסמטיקה. בשנת 2004 נסטלה הידקה את אחיזתה בלוריאל, וכיום היא בעלת 30% ממניותיה של לוריאל בהשקעה ישירה. משפחת בטנקור היא הבעלים של 31% מהמניות. באפריל השנה, לראשונה מאז שנת 2004, יוכלו שתי החברות למכור את אחזקותיהן בלוריאל - ואז יתבררו נטיותיהן נסטלה ושל משפחת בטנקור.



לעת עתה, לא נסטלה ולא משפחת בטנקור יכולות להגדיל את נתחיהן בחברה עד לשישה חודשים לאחר מותו של מייסד החברה, שהוא היום בן 86. בימים אלה מניות לוריאל הן זולות למדי. עם זאת, כאשר ילך מייסד החברה לעולמו, צפויות המניות לזנק בצורה משמעותית - דבר אשר יהפוך את לוריאל ליקרה יותר עבור נסטלה לרכישה.



לגבי ההשערות הנוגעות לעתידה של נסטלה חשוב לציין כי ליליאן בטנקור וביתה מסוכסכות בימים אלה, ולשתיהן מושב בדירקטוריון ענקית הקוסמטיקה. הצורה שבה יסתיים הסכסוך צפויה גם היא להשפיע על הבעלות על לוריאל, לפי "אקונומיסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully