וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכם לצמצום האשראי ללאומי: טאו תוכל לעמוד בתשלום הריבית למחזיקי אג"ח ג' בעוד כשבועיים

שרון שפורר

25.1.2009 / 11:12

טאו הגיעה לסיכום עם לאומי לצמצום האשראי ל-60 מיליון שקל; אג"ח ג' נסחרות בתשואה של 135%


חברת הגיעה להסכם עם בנק , לפיו עד ה-30 באפריל היא תקטין את יתרת האשראי לבנק לאומי ל-60 מיליון שקל לעומת כ-400 מיליון שקל היום. בנוסף, תיוותר לבנק ערבות להבטחת פירעון של 200 מיליון שקל ערך נקוב של סדרת אג"ח א' של טאו. את בנק לאומי ייצגה עו"ד יהודית גל-אור, ממשרד קנטור אלחנני טל ואת טאו ייצג עו"ד יוסי אברהם.

טאו, שבשליטת אילן בן דב והמנוהלת על ידי יוסי ארד מתכננת להקטין את האשראי ללאומי דרך מימוש נכסים. בכוונת החברה למכור את אחזקותיה בסקיילקס לחברת עצמה שנשלטת על ידי בן דב ב-276 מיליון שקל ולמכור לבן דב את חברת טאו נדל"ן ב-98 מיליון שקל. בנוסף, תקבל החברה אופציית מכר (PUT) למכירת אחזקותיה בחברת מקבוצת אליעזר פישמן (כ-25.7%) לבן דב במחיר של 12 שקל למניה ובהיקף של כ-60 מיליון שקל. לאומי יעמיד לטאו הלוואה של כ-60 מיליון שקל לתקופה של שנתיים שתובטח בשעבוד על הנכסים הנותרים בטאו ובשעבוד על המניות בדרבן. עסקאות אלו מותנות באישור אסיפת בעלי המניות של טאו שתתכנס ב-5 בפברואר.

בעקבות ההסכם עם בנק לאומי, מתנקה טאו למעשה מחלק גדול מהתחייבויותיה לבנקים שעמד בתחילת 2008 על כמיליארד שקל - ויכולה כעת להתמודד עם בעלי האג"ח. היקף ההתחייבויות של החברה למחזיקי האג"ח שלה מגיע לכ-900 מיליון שקל כאשר בשנה הקרובה עליה להחזיר 100 מיליון שקל. לטאו שלוש סדרות אג"ח. אג"ח א' מובטחת בערבות של בנק לאומי ועל פי ההסכם שנחתם עם לאומי, הבנק יעמיד לה ב-30 בספטמבר של השנים 2009-2011 אשראי הנדרש לתשלום הריבית והקרן למחזיקי אג"ח אלו.

אג"ח ג' של החברה הוא אג"ח שאינו מובטח בשעבוד ולכן התשואה עליו היא הגבוהה ביותר מבין הסדרות של כ-135%. ב-10 בפברואר על טאו לשלם ריבית למחזיקי אג"ח אלו ובעקבות ההסכם עם לאומי נקבע כי הבנק יאפשר לה לעשות שימוש באשראי בהיקף של 15 מיליון שקל לתשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully