וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם לקיצוץ של 0.5% בריבית פברואר: מהם אפיקי ההשקעה המומלצים בשוק איגרות החוב

TheMarker

25.1.2009 / 11:18

בשבוע הקרוב תתבצע הנפקה לציבור של איגרות חוב שקליות בלבד, בהיקף של 1.25 מיליארד שקלים. בשבוע הבא יפרסם האוצר את תוכנית ההנפקות לגיוס אג"ח ממשלתי לשלושת החודשים הקרובים, נתון שירכז עניין רב בקרב המשקיעים



ביום שני הקרוב צפויה להתפרסם ריבית בנק ישראל לחודש פברואר, ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים הבוקר שהריבית תופחת בכ-0.5% לרמה של 1.25%.



לדברי כלכלנית בנק הפועלים, אורלי ניר, "על אף שמדד המחירים לחודש דצמבר היה מעט גבוה מהתחזיות המוקדמות, וציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון לטווחים הקצרים גילמו בחודש שעבר אינפלציה שלילית בשיעור של 1% מול אינפלציה שלילית של 0.3%, לתקופה של שנה וחצי, כיום. ההערכה היא עדיין שהריבית תופחת בכ-0.5% לרמה של 1.25%"



מק"מ - מומלץ (במינון נמוך)



המק"מ לשנה נסחר בתשואה של 1.45%. למרות תשואתו הנמוכה של המק"מ ממליצים בנק הפועלים על השקעה בו, מאחר וההנחה היא שהריבית תהיה ברמה של כ-1.25% במהלך השנה. כמו כן סבורים בבנק שבחודשים הקרובה ניתן להגדיל בהדרגתיות את מרכיב הנזילות בתיק באמצעות השקעה במק"מ.



גילונים – אינם מומלצים



להערכת כלכלני הפועלים, הגילונים אינם מומלצים להשקעה, בצל הערכות להמשך הפחתות ריבית ובהתחשב ברמת תוספות התשואה הגלומות בהם, אשר נותרו נמוכות ועומדות על 0.20% עד 0.44% מעל המק"מ.



שחרים – מומלצים במח"מ עד 4 שנים



פער התשואות בין השחר ל-10 שנים והמקבילה האמריקנית ירד במעט במהלך השבוע האחרון מרמה של 2.70% לרמה של 2.50% על רקע עליית התשואות בארה"ב. מהלך זה נתמך בין היתר, בהודעת חברת הדרוג S&P אשר הותירה את דרוג האשראי של ישראל על A עם תחזית יציבה.



לדברי ניר "בשבוע הקרוב תתבצע הנפקה לציבור של איגרות חוב שקליות בלבד, בהיקף של 1.25 מיליארד שקלים. בשבוע הבא יפרסם האוצר את תוכנית ההנפקות לגיוס אג"ח ממשלתי לשלושת החודשים הקרובים, נתון שירכז עניין רב בקרב המשקיעים".



לאור תלילות העקום וצפי להמשך ירידת הריבית, מעריכים בבנק הפועלים כי, שיפוע העקום השקלי יתמתן בעקבות ירידה בתשואת השחרים הבינוניים והארוכים, ולפיכך ממליצים לנהל מח"מ השקעה בינוני באפיק השקלי.



איגרות חוב צמודות מדד - מגמה קצרת טווח



מדדי קצר, 3 שנים - אינו מומלץ להשקעה



למרות ציפיות האינפלציה השליליות (0.30%-) הגלומות באג"ח המדדיות הקצרות, סבורים בבנק הפועלים שהאפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיווי להשקעה, בשל החשש כי האינפלציה בחודשים הקרובים עשויה להיות שלילית יותר מהתחזיות המוקדמות.



מדדי בינוני, 4-7 שנים - מומלץ להשקעה



ציפיות האינפלציה הנגזרות משוק ההון לתקופות של 4.5 עד 6 שנים נעות בטווחים בין 1.1%-1.85%. בבנק סבורים שרמת התשואות הנוכחיות, משקפת אינפלציה גלומה סבירה ומצדיקה המשך השקעה ברכיב זה.



מדדי ארוך, מעל 7 שנים - מומלץ ברכיב קטן



ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הארוכים ורמת התשואה של 3.3%-3.6%, אמנם תומכות בהשקעה בהם, אולם בשל התנודתיות הגבוהה משקלם צריך להיות נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully