וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים חוששים לקופקסון של טבע: התחרות בשוק התרופות לטרשת הנפוצה תתגבר כבר ב-2010

ניר צליק

25.1.2009 / 12:00

עם זאת, הנפגעת העיקרית צפויה להיות תרופת הטיסברי עקב פרופיל הבטיחות הבעייתי של התרופה


בכלל פיננסים חוששים כי כתוצאה מכניסת מתחרים חדשים לשוק התרופות למחלת הטרשת הנפוצה עשויה להיפגע הרווחיות של , כתוצאה מהקטנת נתח השוק של הקופקסון. זאת, בעקבות התוצאות החיוביות של ניסוי שלב III לתרופה אורלית לטרשת נפוצה, של חברת מרק הגרמנית.

בניסוי שנערך הופחת שיעור ההתקפים של חולים שטופלו בתרופת הקלדריבין בכ-58% במינון הנמוך ו-55% במינון הגבוה, כאשר שיעור הפחתת ההתקפים בתרופות הקיימות בשוק כיום עומד על כ-30% בלבד, מלבד תרופת הטיסברי בה עומד שיעור הפחתת ההתקפים על 65%. עם זאת, כותבים בכלל פיננסים כי מאחר שהתרופה יועדה ללוקמיה בעברה, היא עלולה להכיל מרכיב רעלים גבוה ולפגוע בבטיחות התרופה.

מרק צפויה להגיש בקשה לאישור התרופה באמצע 2009 והיא צפויה לקבל אישור במהלך 2010 ולהיות התרופה האוראלית הראשונה לטרשת נפוצה. על פי כלל פיננסים, למרות שתרופה זו ותרופה נוספת של נוברטיס אמנם נוחות יותר בגלל השימוש האורלי בהן, פרופיל הבטיחות הבעייתי של התרופות ימנע מהן לנגוס נתח שוק משמעותי, אך אין ספק כי כניסתן תעלה את רמת התחרותיות בשוק.

על פי כלל פיננסים, הקופקסון מהווה 25%-30% מהרווח הנקי של טבע, ותרומתו בשנת 2010 אף תגדל. החשש של כלל פיננסים "נעוץ בהתגברות התחרות בשוק הטרשת הנפוצה כתוצאה מכניסת מתחרים חדשים או תחרות גנרית שעלולה לפגוע ברווחיות של הקופקסון ובכך ברווחיות של טבע".

עם זאת, הנפגעת העיקרית צפויה להיות תרופת הטיסברי, שכן למרות יעילותה הגבוהה, "פרופיל הבטיחות שלה לוקה בחסר" לאחר מספר מקרי מוות בחולים שנטלו את התרופה. "אם תיכנס תרופה יעילה לשוק", כותבים בכלל פיננסים, "היא עלולה לפגוע בנתח השוק של הטיסברי בראש ובראשונה בגלל פרופיל הבטיחות הנמוך שלה".

לסיכום, כותבים בכלל פיננסים כי אם יאושרו הגרסאות האורליות של מרק ונוברטים כבר במהלך 2010 צפויות להגיע לשוק התרופות האוראליות הראשונות לטרשת נפוצה. כיום מתחלק השוק בין חמש תרופות, וכניסתן תגביר את התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully