וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חקירה: להחמיר הפיקוח על האזנות הסתר

שחר אילן

25.1.2009 / 13:56

ועדה שהוקמה בעקבות הליקויים שהתגלו במשפט חיים רמון ממליצה לחוקק חוק שיחמיר מאוד את הבקרה על ההאזנות



ועדת חקירה פרלמנטרית להאזנות הסתר ממליצה לחוקק חוק האזנות סתר שיחמיר מאוד את הפיקוח והבקרה על ההאזנות. הוועדה תניח את המלצותיה מחר על שולחן הכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) אמר היום (ראשון) כי הדבר חיוני לאחר שהתברר שבישראל היקף ההאזנות הוא מהגדולים ביותר במערב.



הוועדה המליצה לחייב את המשטרה לדווח על הצלחה או כשלון של האזנה, וכן לחייב את המשטרה לידע את בית המשפט מראש על האפשרות שהאזנה תכלול גם בעלי חיסיון, דוגמת חברי כנסת, עורכי דין, פסיכיאטרים ועיתונאים. עוד הוצע למנות קצין שיהיה אחראי באופן אישי על ההאזנה. הוועדה אף המליצה הליך חדש לאישור האזנת סתר לתקופה של יותר מחצי שנה.



בנוסף, הוועדה ממליצה לחייב את המשטרה לפנות לבית משפט באזור בו בוצעה העבירה, כדי למנוע בחירת שופטים "נוחים". כמו כן מוצע לצמצמם את מספר השופטים הרשאים לדון בהאזנת סתר.



ועדת החקירה הפרלנטרית להאזנות הסתר הוקמה בעקבות הליקויים שהתגלו בנושא האזנות הסתר במשפט חיים רמון. על בן ששון נמתחה אז ביקורת כי הקמת הוועדה נובעת מטעמים פוליטיים. לדבריו, הוא הוכיח כי ניתן לקיים את העבודה בצורה מקצועית ועניינית. "אני מקווה שיצרנו מנגנון מקצועי, שמאפשר פעילות מבצעית, אבל גם בקרה של מערכת המשפט", אמר.



המלצותיה של ועדת חקירה פרלמנטרית אינן מחייבות, אך הרכב ועדת החקירה הפרלמנטרית במקרה זה, היה זהה לוועדת חוקה. כיוון שמדובר בהמלצות לחקיקה אין לוועדה כל בעיה ליזום אותן בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully