וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ייעוץ דורשת מיוסי מימן דמי תיווך בסך 30 מיליון דולר - עבור רכישת מניות EMG בידי PPT התאילנדית

אבי בר-אלי

25.1.2009 / 14:51

בכיר בחברה: "אנחנו מרגישים נבגדים ומרומים"; מימן: "ניסיון נואל שנועד לכישלון"



חברת הייעוץ EPSI דורשת מקבוצת מרחב, שבבעלות איש העסקים יוסי מימן, תשלום מיידי בסך 30 מיליון דולר. זאת, כדמי תיווך בעסקת רכישת מניות ספקית הגז המצרית EMG בידי ענקית האנרגיה התאילנדית PTT לפני כשנה.



ממכתב ההתראה ששלחה היום EPSI באמצעות בא-כוחה, עו"ד מורן מאירי ממשרד מטרי מאירי ושות', עולה כי בינה לבין מימן נחתם בחודש מרץ 2007 הסכם כתוב, לפיו תשמש EPSI נציגתה הבלעדית של "מרחב" בכל הנוגע לעסקת ההשקעה של החברה התאילנדית ב-EMG, כאשר מרחב מתחייבת לתשלום עמלה בשיעור 6% מגובה כל עסקה.



לפני כשנה רכשה 25% ממניות ספקית הגז המצרית EMG תמורת 487 מיליון דולר. המדובר במניותיו של איש העסקים המצרי חוסיין סאלם, אשר החזיק בשעתו ב-53% ממניות החברה. לטענת EPSI ביצעה את המוטל עליה על-פי ההסכם, אך "למרות זאת וחרף פניות חוזרות ונשנות ליוסי מימן לקבלת התשלום המגיע ל-EPSI על-פי ההסכם, טרם שולם ל-EPSI הסכום המגיע לה, המסתכם כאמור ב-30 מיליון דולר, או כל סכום אחר", נכתב.



בכיר ב-EPSI אמר אתמול כי הוא המום מהתנהלותו של מימן: "לאורך כל הדרך היה לנו אמון מלא ביוסי מימן, ולא ציפינו כי איש עסקים בעל שם כשלו יתנהג בצורה כזאת. אנו מרגישים נבגדים ומרומים, ובכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על-מנת לגבות את התשלום המגיע לנו עבור עבודתנו ופעילותנו, ככתוב בהסכם".



תגובת מימן לדברים לא איחרה לבוא, ובא-כוחו, עו"ד אלדד פירון, שיגר בצהריים מכתב תגובה ובו דחיית הטענות על-הסף, בטענה כי עסקת מכירת המניות אינה נוגעת כלל למימן, וככל הידוע אינה נוגעת כלל למתווכים המצוינים. עוד נטען כי כל ניסיון לגביית כספים שלא כדין הינו בגדר "ניסיון נואל שנדון לכישלון". עו"ד פירון הביע תמיהה על-כך שתוכן המכתב מצא דרכו אל מערכות העיתונים "עוד בטרם יבש עליו הדיו", והזהיר כי במרחב רואים את הדבר בחומרה, וכי ישקלו הגשת תביעה על-פי חוק איסור לשון הרע.



דוברו של מימן הוסיף כי "העסקה המדוברת נעשתה בין השותף המצרי ב-EMG לחברה התאילנדית, וכי כל ניסיון לקשור את מימן לעסקה הינו מגוחך".



חברת PTT היא הגדולה במשק התאילנדי, מוחזקת בשליטת ממשלת תאילנד, ושוויה הוערך בכ-50 מיליארד דולר. סכום הרכישה שיקף ל-EMG שווי של כ-1.95 מיליארד דולר - נמוך מן השווי בו נרכשו מניות EMG בידי הגופים המוסדיים בישראל (2.1 מיליארד דולר). עם-זאת, העסקה כוללת במקביל גם העברת אחוזים בשני שדות גז טבעי במצרים שבשליטת PTT לידיו של סאלם. קבוצות מרחב ואמפל שבשליטת יוסי מימן מחזיקות ב-20.6% ממניות EMG. חברת EPSI, בבעלות טל מאירוביץ', הינה חברת ייעוץ המתמחה בעסקאות אנרגיה ותשתיות הקשורות בתאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully