וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות: בנק ישראל הבטיח למעשה הורדת ריבית חדה מחר; ייתכנו הפחתות נוספות בהמשך

טל לוי

25.1.2009 / 15:46

רונן מנחם: התחזית של בנק ישראל היא מהנמוכות שפורסמו עד כה ולכן מייצגת את התסריט הגרוע ביותר


"הובטחה למעשה הורדת ריבית חדה מחר. אפשר ששיעורה יהיה גבוה מ-0.5% (עדיין, בסבירות משנית). תיתכנה הפחתות נוספות בהמשך, גבוהות או תכופות מההערכות המוקדמות". כך מעריך מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה, בנק המזרחי-טפחות, רונן מנחם. בנק ישראל הוריד מוקדם יותר את תחזית הצמיחה לשנת 2009 מרמה של 1.5% (על פי התחזית לפני חודשיים) לירידה של 0.2%. משמעות הדבר היא שהבנק מדבר למעשה כבר על מיתון ולא על האטה בלבד.

מנחם מעריך שהשקל עשוי להיות מפוחת בהשוואה לדולר בעקבות התחזית המעודכנת, אך במידה מוגבלת, שכן מצוין בהודעה שבמשקים מפותחים אחרים בעולם ההאטה הכלכלית חריפה יותר. התנהגות שער הדולר בעולם תמשיך להיות הגורם הדומיננטי בהתנהגות שער השקל מול הדולר בארץ.

עוד כותבים במזרחי טפחות כי ‏בנק ישראל מחזיק בהנחת צמיחה מהנמוכות שפורסמו: ב-HSBC‏ למשל צופים שהתוצר יגדל ב-1.3%. כתוצאה, מתייחס מנחם להערכות בנק ישראל לעת עתה כאל worst case scenario‏, כך שתיתכנה הפתעות כגון: גירעון נמוך מזה שבנק ישראל מעריך כעת (4% תוצר); עלייה גבוהה או מוקדמת יותר בקצב האינפלציה; עצירה מוקדמת יותר של תוואי הפחתות הריבית.

ההמלצות של בנק המזרחי
בניגוד למדינות רבות אחרות, משך ההצטמצמות בתוצר שבנק ישראל צופה כעת קצר יחסית, כך ששוק המניות בארץ, אם יגיב לנתון זה, עשוי ליהנות מכך. כמו כן, מאחר שמשקים מתעוררים מתחרים בישראל עלולים לסבול, לפי ההערכות האחרונות בעולם, מנסיגה חריפה או ממושכת יותר בתוצרן, אפשר שמשקיעים זרים יפנו הון רב יותר לישראל בהשוואה למשקים אלה, גורם שיוכל לקזז את השלכות קשיי גיוס האשראי על ההשקעות במשק וכן למתן פיחות בשער השקל, אם יתרחש כזה.

במזרחי-טפחות ממליצים על חברות המתמקדות בייצור ושיווק מוצרים מתכלים ושירותים בסיסיים במשק המקומי. לאלה יהיה יתרון ואפשר שביצועיהן יהיו טובים יותר מחברות המתמקדות בייצור או שיווק מוצרים בני קיימא בארץ ובעולם.

אג"ח ממשלתיות לא צמודות עשויות להיראות אטרקטיוויות יותר במבט קדימה, עם דגש על התקופה הקרובה. כתוצאה מאשררים שם את ההמלצה לאג"ח לא צמודות עם 5-7 שנים לפדיון ואפשר שלקוחות בעלי פרופיל סיכון מתאים ימצאו לזמן קצוב עניין גם במח"מ גבוה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully