וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בבריטניה מתכננים להגיש תביעה נגד שלושה בנקים וקרן השקעות בעקבות פרשת מיידוף

סוכנויות הידיעות

25.1.2009 / 17:06

עשרת המשקיעים, מעשירי בריטניה, שוקלים אם לתבוע בבריטניה או להצטרף לתביעה בארה"ב, לפי "טיימס" הבריטי


משקיעים בבריטניה מתכננים להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים HSBC ,UBS וברקליס ונגד קרן ההשקעות ברמדין, בעקבות פרשת הונאת הפונזי של מיידוף. המשקיעים תובעים לאחר שהגופים הפיננסים נכשלו לגלות כי מדובר בהונאה להשקיע בקרן של ברנרד מיידוף, שהתבררה כהונאת בשווי 50 מיליארד דולר, כך דיווח העיתון "טיימס" הבריטי.

עשרה משקיעים עשירים פנו לחברת עורכי הדין אדווין קואו ואמרו כי הם מעוניינים לתבוע בנקאים, מנהלי קרנות ומתווכים נוספים, ולדרוש מהם את הכסף שהפסידו בהשקעה בחברה של מיידוף. העיתון "טיימס" דיווח כי בין התובעים נמצאים האנשים העשירים בבריטניה, וכי ביחד הפסידו העשרה 87 מיליון ליש"ט. אחד מהמשקיעים בתביעה הפסיד 36 מיליון ליש"ט (49.32 מיליון דולר), לפי אחד מעורכי הדין בתביעה הייצוגית. מחברת עורכי הדין נמסר לעיתון הבריטי כי העשרה עוד שוקלים אם להגיד את התביעה בבריטניה או להצטרך לתביעה דומה בארה"ב.

קרן השקעות המנוהלת בחברת ברמדין הודיעה לאחרונה כי נאלצה לבצע מחיקת ערכים בשווי 12.4 מיליון ליש"ט, על נכסים שהושקעו בקרן של מיידוף. נציגים מטעם הקרן סירבו להגיב לבקשת "טיימס", כך גם נציגים מ-HSBC.

מבנק ברקליס נמסר כי לבנק מספק לקוחות מצומצם בעלי חשיפה לקרן של מיידוף. מבנק UBS, אשר שימש כאחראי משמורת לקרן שהשקיעה אצל מיידוף, נמסר כי הבנק לא היה מנהל של הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully