וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימה"ש: עו"ד שניסח בקשה בבוטות ופגע בבית המשפט ייאלץ להגיש את הבקשה מנוסחת מחדש

הילה רז

25.1.2009 / 17:39

הרשם ציין בהחלטתו כי במסגרת הבקשה כלל עורך הדין ביטויים מבישים, מתלהמים ומחוצפים כנגד בית המשפט



עורך דין שניסח כתב טענות פוגעני ובוטה מדי ייאלץ להגיש את אותו המסמך, כשהוא מנוסח פעם נוספת באופן מעודן. כך פסק היום (ראשון) רשם בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין.
במסגרת בקשת רשות ערעור שהגיש עו"ד עמרם חיימי, שייצג אישה בערעור על החלטת בית המשפט לענייני משפחה, הגיש עורך הדין בקשה לפטור מהפקדת ערובה. הרשם אורנשטיין ציין בהחלטתו כי במסגרת הבקשה כלל עורך הדין ביטויים מבישים, מתלהמים ומחוצפים כנגד בית המשפט, השמצות בוטות שיש בהן כדי לפגוע בהרכב שישב לדין, מגיעות כדי זלזול בו, תוך השתלחות חסרת רסן, אמירות שלדברי הרשם אין להן מקום ואינן דרושות לצורך ההליך המשפטי.



עורך הדין כינה את החלטות בית המשפט לענייני משפחה "הזויות", וטען כי כס השיפוט ניצל את ההחלטות לנקמנות וחיסול ממוקד באישה, פעל בחוסר הגינות זועקת ובחוסר הבנה ובאופן מתוך רצון לענוש אותה.



הרשם אורנשטיין מזכיר בהחלטתו כי בהתאם לכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין פרקליט מחויב לנהוג בכבוד כלפי בית המשפט, להתנסח באופן הגון ומכובד, תוך נימוס והתנסחות זהירה, אף אם הוא סבור כי נפלו שגגות בהחלטות בית המשפט.



על מנת שלא למנוע מהאישה אפשרות להגיש את ערעורה קובע הרשם כי יאפשר לה להגיש כתבי טענות המנוסחים כיאות, תוך ברירת המלים הראויות. אורנשטין מציין כי אינו מסתפק רק במחיקת הביטויים הפוגעניים מאחר שהבקשה שזורה בביטויים בלתי הולמים ואין דרך אחרת פרט להגשתה בנוסח חדש.
בנוסף הורה הרשם למזכירות בית המשפט לשלוח העתק החלטתו לוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, אשר ישקול האם יש מקום לנקוט בצעדים נגד עורך הדין.



עו"ד עמרם חיימי מסר כי טרם ראה את החלטת השופט ולכן אינו יכול להגיב עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully