וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי רייפמן: אם יכריזו עלי פושט רגל - הדבר עלול להביא לפיטורי 6,000 עובדי אמבלייז

נורית רוט

25.1.2009 / 18:38

לפי הבקשה לפשיטת רגל, רייפמן חייב לקרן גידור זרה 5.1 מיליון ליש"ט לאחר שמכרה לו את מניותיה באמבלייז



מתן צו פשיטת רגל נגדי עלול לפגוע פגיעה אנושה ביכולתי לגייס הון, לפגוע בחברה בירידת ערך מניותיה בשוק, ואף לגרום לפיטורי 6,000 עובדי חברת אמבלייז – כך טוען יו"ר אמבלייז אלי רייפמן בתגובה שהגיש היום לבקשה שהוגשה להכריז עליו פושט רגל.



לפני כחודש הגישה קרן הגידור הזרה CCM Master בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להכריז על רייפמן, כפושט רגל. לפי הבקשה, רייפמן חייב לקרן 5.1 מיליון ליש"ט בשל מכירת מניותיה באמבלייז לו. לטענתה, הוא היה צריך לשלם עבור המניות עד סוף ספטמבר.

לפי הבקשה, תכתובות מייל בין רייפמן לקרן מהחודשים האחרונים מלמדות כי רייפמן מודה בקיום החוב ונקלע למצוקה כספית. עוד נאמר כי רייפמן הבטיח לקרן כי עד אמצע דצמבר יקבל דיווידנד מחברה פולנית, וישלם את החוב מיד עם קבלת הדיווידנד. למרות זאת, כך נטען, לא שילם רייפמן את החוב עד כה.



הקרן, באמצעות עורכי הדין איל רוזובסקי ונועה ברהום ממשרד צלרמאייר פילוסוף ושות', בדקה ברשם המשכונות וגילתה כי בחודשים האחרונים מישכן רייפמן את מניותיו באמבלייז להבטחת חובו וחוב של חברה נוספת לנושים, ובהם איש השוק האפור שלי נרקיס; בתחילת אוקטובר נרשם משכון קבוע על 5.5 מיליון ממניותיו של רייפמן באמבלייז להבטחת חובה של חברת Invicta לטובת נרקיס, ובסוף אוקטובר נרשם משכון קבוע נוסף על 2 מיליון מניות נוספות של רייפמן. לטענת הקרן, זו העדפת מרמה של נושים.

כעת טוען רייפמן בתגובה, באמצעות עו"ד שלמה ארדמן, כי במועד ההסכם להעברת המניות לרייפמן לא היו לקרן את כמות המניות עליה היא תובעת את מימוש העסקה כיום, וגם כיום אין בידה מניות אלה.

לדברי רייפמן, הקרן ניסתה להתעשר על חשבונו, מאחר והיה דרוש לו בלוק המניות בדחיפות, ולכן התחייב בהסכם לשלם שווי כפול למעשה של ערך המניות בשוק וזאת בשל הצהרת הקרן כי בידיה המניות. עוד טוען רייפמן כי הוא אינו חדל פירעון שכן בבעלותו אחזקות בזכויות בחרות בעלות שווי רב בחו"ל, המוערך בעשרות מיליוני דולרים, זאת בנוסף לנכסיו בארץ לרבות אחזקותיו בחברת אמבלייז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully