וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 200 אלף שקל לרשת הום סנטר בגין הטעיית צרכנים

רינה רוזנברג

25.1.2009 / 19:25

לפי כתב האישום החברה הטעתה לקוחות בפרסומי מבצעים ובאי התאמות בין המחירים על המוצרים ומחירם בקופה



בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום קנס בסך 200 אלף שקל נגד רשת הום סנטר בגין הטעיית צרכנים.



בנוסף נקנסו שני מנהלי סניפים ומנכ"ל הרשת לשעבר, דוד ביקובסקי, בקנסות אישיים בסך של 5,000 שקל, על הרשת הוטלה התחייבות בסך 60 אלף שקל שלא תחזור על הטעייה דומה במשך שנתיים והמנהלים נדרשו להתחייבות זהה בסך 10 אלף שקל.

כתב האישום כלל 9 סעיפים, לפיהם החברה הטעתה את לקוחותיה בפרסומי מבצעים וכן באי התאמות בין המחירים על המוצרים ומחירם בקופה. בנוסף הורשעה הרשת באי סימון מוצרים ובהטעיית הצרכנים בעניין המחירים שהוצגו בחנויות, שלא לפי החוק.



המקרים שעלו מכתב האישום התייחסו לפרסום תמונות של מוצרים במבצע (כמו גריל או קומקום), כשלמעשה התמונות הן להמחשה בלבד, והצרכן מוטעה לחשוב שהוא קונה את המוצר שבתמונה כשבפועל הוא רוכש מוצר אחר ופחות איכותי.



בנוסף האשים משרד התמ"ת את הרשת כי היא הציגה מחיר מבצע של מוצר בצירוף אזכור מחירו הקודם, אך התברר שהמחיר הקודם שקרי. הטעייה נוספת של הצרכנים על ידי הרשת נגעה לסימון תג מחיר, שאינו כולל הובלה והרכבה, על ארונות, למרות שמדובר בתשלום חובה וכאשר התשלום הוא חובה חוק הגנת הצרכן מחייב לכלול אותו במחיר הכולל והסופי.

בנוסף נקבע בפסק הדין, שניתן עוד בספטמבר 2008, כי ניסיונה של רשת הום סנטר לסייג את הפרטים המופיעים בחוברת המבצעים באמצעות ציון האותיות ט.ל.ח (טעות לעולם חוזרת) אינו תקף מבחינה משפטית בנושאים של הגנת הצרכן. זאת, מכיוון שהחוק קובע כי הפרסום צריך להיות אמין ועל המפרסם לשאת בתוצאות במידה ולא יהיה כן.



בית המשפט הסיק כי נוכח ציון האותיות משתמע שחברת הום סנטר התכוונה ליידע את הצרכנים כי הפרטים המופיעים בחוברת זו כפופים לטעויות ועל הצרכן לדעת כי אין לסמוך על הפרסום בה.



"אנחנו מקבלים בברכה את גזר הדין והוא משמש הרתעה לעוסקים בענף וכל המשווקים והרשתות שיקפידו על אמת בפרסום ועל התאמת המחירים מבלי להציגם כזולים יותר מכפי שהינם בפועל" אומרת עו"ד טלי קינן, תובעת משרד התמ"ת. רשת הום סנטר עדיין לא קיבלה את גזר הדין ולכן אין ביכולתה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully