וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר יפתח על רקע הציפיה להורדת הריבית

יעל פולק

26.1.2009 / 8:00

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר צפוי להכריז על הורדת הריבית השישית ברציפות. מומחים "הירידה תהיה חדה, ייתכנו הפחתות נוספות"

יום המסחר השני בשבוע בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע ציפיות המשקיעים להורדת הריבית הערב (שני). אתמול נרשמו עליות שערים בבורסה של תל אביב: מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% לרמה של 641 נקודות. מדד ת"א 100 עולה ב-1.1% לרמה של 578 נקודות ומדד התל טק עולה ב-2.6%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-760 מיליון שקל.

היום ייפתח שבוע המסחר בוול סטריט, על רקע מגמה מעורבת בסיום המסחר בסוף השבוע - דאו ג’ונס נחלש ב-0.56% לרמה של 8,077 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 1,477 נקודות ו-S&P500 התחזק ב-0.5% לרמה של 831 נקודות.

הערב יכריז סנטלי פישר, נגיד בנק ישראל, על שער הריבית. "הובטחה למעשה הורדת ריבית חדה מחר. אפשר ששיעורה יהיה גבוה מ-0.5% (עדיין, בסבירות משנית). תיתכנה הפחתות נוספות בהמשך, גבוהות או תכופות מההערכות המוקדמות". כך מעריך רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה של בנק מזרחי-טפחות. בנק ישראל הוריד מוקדם יותר את תחזית הצמיחה לשנת 2009 מרמה של 1.5% (על פי התחזית לפני חודשיים) לירידה של 0.2%. משמעות הדבר היא שהבנק מדבר למעשה כבר על מיתון ולא על האטה בלבד.

אם יוריד בנק ישראל את הריבית במשק, תהיה זו ההורדה השישית ברציפות, כולל שתי הורדות ריבית שנעשו שלא בתאריכים הקבועים בהם מודיע הבנק על החלטתו, מרמה של 4.25% בספטמבר עד ל-1.75% כיום.

בורוביץ' רוצה למנות את בנו

ל-TheMarker נודע כי דדי בורוביץ', בעל השליטה המרכזי באל על, באמצעות כנפיים, רוצה למנות את בנו, נמרוד בורוביץ', לתפקיד חדש בחברה - מנהל פרוייקטים אסטרטגים, בשכר של 25 אלף שקל ברוטו בחודש. הנושא יובא לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברת אל על, שנקבעה להתכנס ב-4 למרס.

שנה לאחר שרונה דנקנר, בתו של יו"ר קונצרן אי.די.בי ומבעלי השליטה בו - נוחי דנקנר - הצטרפה לקונצרן בתפקיד רפרנטית של חברות הבנות של דיסקונט השקעות, מונתה אתמול דנקנר, שטרם מלאו לה 26, לדירקטורית בזרוע הנדל"ן של אי.די.בי - חברת נכסים ובנין, המנוהלת בידי סגי איתן ורפי ביסקר, ומוחזקת ב-83.4% בידי דסק"ש.

נראה שהמשקיעים ממשיכים לחוש אופטימיות כלפי השותפות בקידוח תמר1. אתמול התחזקה ישראמקו ב-10%, דלק קידוחים הוסיפה 5.5% ומניית אבנר עלתה בכ-3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully