וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקאים יימנעו השנה מהאירוע הנוצץ של עולם הכלכלה - הפסגה בדאבוס - כדי לא לנקר עיניים

רויטרס

26.1.2009 / 9:28

שר האוצר של ארה"ב, יועצו הכלכלי הבכיר של אובמה ומנכ"ל סיטי ביטלו את השתתפותם


ההזמנה הנחשקת ביותר לבכירי וול סטריט ולפקידי הממשל בעולם היתה לכנס הפורום הכלכלי בדאבוס. אולם השנה, העילית של עולם הבנקאות האמריקאי, מתרחקת מכרטיס הכניסה לאירוע כמו היה חלק מהנכסים הרעילים שמוטטו את המערכת הפיננסית.

עד לפני כמה שבועות כללה רשימת האורחים בכנס השנתי של מנהיגי עולם העסקים והפוליטיקה, הנערך ב-28 בינואר ועד 1 בפברואר את בכירי הבנקים הגדולים בארה"ב, ואת בעלי התפקידים המובילים בממשל החדש בוואשינגטון.

אולם הרשימה מצטמצמת במהירות. מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, החליט שלא להגיע. יועצו הבכיר של אובמה, לארי סאמרס, שר האוצר המיועד טימותי גייתנר, שמינויו עומד לאישור ביום שני, ויו"ר תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי, שילה בייר, ביטלו את השתתפותם.

ג'ון תיין, לשעבר מנכ"ל מריל לינץ' שהודח בשבוע שעבר, היה אמור להשתתף בכמה פאנלים בדאבוס, אולם "הראלד טריביון" דיווח ביום ראשון כי לא יגיע לכנס. תיין לא היה זמין לתגובה. ביקורו המתוכנן הרגיז בכירים בבנק אוף אמריקה, דיווח "שרלוט אוברזבר".

אובמה הפגין רגישות לדעת הקהל, ומתח ביקורת בפגישה עם מנהיגי הקונגרס ביום שישי על חברות שקיבלו כספי סיוע ממשלתיים ו"שיפצו חדרי אמבטיה ומשרדים", או חילקו את כספי משלמי המסים בצורה לא נאותה - באזכור לדיווח כי תיין הוציא 1.2 מיליון דולר לשפץ את משרדו בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully