וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בעליות

26.1.2009 / 16:40

על רקע הציפיה להפחתת הריבית הערב עולים המדדים המרכזיים. נוחי דנקנר מעוניין למחוק את מניות אי.די.בי פיתוח מהמסחר

יום המסחר השני של השבוע בבורסה של תל אביב הסתיים כשברקע ציפיות המשקיעים להורדת הריבית הערב. המסחר ננעל במגמה חיובית בולטת: מדד ת"א 25 עלה ב-2% ומדד ת"א 100 הוסיף 1.9%. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

היום ייפתח שבוע המסחר בוול סטריט, על רקע מגמה מעורבת בסיום המסחר בסוף השבוע - דאו ג’ונס נחלש ב-0.56% לרמה של 8,077 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 1,477 נקודות ו-S&P500 התחזק ב-0.5% לרמה של 831 נקודות.

הערב יכריז סנטלי פישר, נגיד בנק ישראל, על שער הריבית. "הובטחה למעשה הורדת ריבית חדה מחר. אפשר ששיעורה יהיה גבוה מ-0.5% (בסבירות משנית). ייתכנו הפחתות נוספות בהמשך, גבוהות או תכופות מההערכות המוקדמות". כך מעריך רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה של בנק מזרחי-טפחות.

בנק ישראל הוריד אתמול את תחזית הצמיחה ל-2009 מרמה של 1.5% (על פי התחזית לפני חודשיים) לירידה של 0.2%. משמעות הדבר היא שהבנק מדבר למעשה כבר על מיתון ולא על האטה בלבד.

אם יוריד בנק ישראל את הריבית במשק, תהיה זו ההורדה השישית ברציפות, כולל שתי הורדות ריבית שנעשו שלא בתאריכים הקבועים בהם מודיע הבנק על החלטתו, מרמה של 4.25% בספטמבר עד ל-1.75% כיום.

נוחי דנקנר מעוניין למחוק את מניית אי.די.בי פיתוח ממסחר: הבוקר הגישה אי.די.בי פיתוח הצעה לרכוש את כל מניותיה שלה במחיר של 36 שקל למניה - פרמייה של 33% מעל מחירה של פיתוח הבוקר. מדובר במניות בהיקף של כ-13% מאי.די.בי פיתוח. אי.די.בי אחזקות מחזיקה ב-86.8% מאי.די.בי פיתוח שאיבדה 74% ב-12 החודשים האחרונים.

הפניקס בניהולו של המנכ"ל היוצא יהלי שפי, הודיעה היום כי היא מבטלת את המשך העסקה לרכישת 40% מבית ההשקעות אקסלנס, עקב מה שמוגדר על ידה "הפרה יסודית של ההסכם". לטענת הפניקס, בשל המנגנונים המורכבים של קביעת מחירי האופציה לפיה תרכוש הפניקס מרוני בירם וגיל דויטש, מייסדי אקסלנס, את יתרת אחזקותיהם, היא מבקשת מידע על אקסלנס. אולם, לטענתה למרות פניות חוזרות ונשנות, המידע לא ניתן לה. על פי ההסכם, אמורה הפניקס לרכוש את יתרת האחזקות של בירם ודויטש באקסלנס תמורת כ-700 מיליון שקל, אותם היא אמורה להעביר לשניים בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully