וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועידת דאבוס: "הכוח הכלכלי עבר לידי הממשלות"; הכוכבים השנה הם הפוליטיקאים

אינטרנשיונל הרלד טריביון

26.1.2009 / 10:47

ולדימיר פוטין, גורדון בראון, ון ג'יאבאו, אנגלה מרקל - בין המנהיגים שישתתפו בדאבוס


שליטי יקום כבר אינם יושבים על הר הקסמים. לפני זמן לא רב, בכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, הרעים בקולו ריצ'רד פולד ג'וניור, מנכ"ל ליהמן ברדרס, על מצב הכלכלה הגלובלית, בפני קהל של עיתונאים מהופנטים ובנקאים בכירים פחות. כוכבי וול סטריט התחככו בכוכבי הוליווד ותצוגות האופנה. השנה ישלטו הפוליטיקאים, ולא אילי התאגידים, בתור הכוכבים של דאבוס. תמונת מצב זו משקפת את המגמה של מעבר מכוחות השוק החופשי לכוחות הממשל בגלל המשבר.

הפעם, הידוענים של דאבוס יהיו גורדון בראון, ראש הממשלה הקדורני של בריטניה, שבילה את השבוע שעבר בניסיון למנוע סבב נוסף של קריסות בנקים בלונדון.

"המטוטלת נעה והכוח עבר בחזרה לידי הממשלות", אמר קלאוס שוואב, הפרופסור הגרמני לכלכלה שהקים את הפורום הכלכלי העולמי ב-1972 ושימש כיו"ר שלו מאז. "זהו המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז שדאבוס החל".

AIG, ענקית הביטוח, למרות שלא קרסה, ביטלה השנה את החסות המרכזית לאירוע. ליהמן ברדרס, לשעבר "שותף אסטרטגי" בכיר ששילם 432 אלף דולר לשנה בחסות, פשט רגל. ההזמנה לריצ'רד פולד התאדתה. גם אם היה רוצה לבוא, אמר שוואב, אין מקום ל"מי שהיה" בדאבוס.

"זה כמו גיליוטינה", אמר שוואב על תפקידו כשומר הסף של מועדון דאבוס. "כל כך הרבה פוליטיקאים לשעבר רוצים לבוא, ואנחנו אומרים לא. מי שמפסיד, או מי שמפסיק להיות בתפקיד פעיל, אין לו זכות לבוא לפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully