וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 1.47 מיליארד יורו לרויאל פיליפס ברבעון הרביעי - ההפסד הראשון של החברה מאז 2003

סוכנויות הידיעות

26.1.2009 / 10:51

ההפסד נובע מירידה בביקוש לאלקטרוניקה ומחיקות הקשורות לאחזקות החברה ב-LG דיספליי ויצרנית השבבים NXP



רויאל פיליפס אלקטרוניקס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה באירופה, דיווחה היום על ההפסד הרבעוני הראשון שלה מזה שש שנים. זאת, בעקבות המיתון העולמי שהוביל לירידה בביקוש ומחיקות הקשורות לירידה בשווי נתחי המניות של החברה ב-LG דיספליי ויצרנית המוליכים למחצה NXP.



ההפסד של פיליפס ברבעון הרביעי של 2008 הסתכם ב-1.47 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר), או 1.57 יורו למניה, לעומת רווח של 1.39 מיליארד יורו או 1.30 יורו למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה ירדו ל-7.6 מיליארד יורו במהלך הרבעון, לעומת 8.4 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2007. ההפסד של רויאל פיליפס, הראשון של החברה מאז 2003, היה גדול מתחזיות הכלכלנים, שצפו הפסד של 1.24 מיליארד יורו.



בעקבות ההפסד, הודיעה פיליפס כי תפסיק את הרכישה העצמית של מניות כדי לאגור מזומן. החברה דיווחה על מחיקות בסך 1.1 מיליארד דולר, הקשורות לירידה בשווי אחזקותיה ב-LG דיספליי, יצרנית מסכי ה-LCD השנייה בגודלה בעולם, ו-NXP. "תוצאותינו ברבעון הרביעי מאשרות את הציפיות עליהן דיווחו בתחילת דצמבר, לפיהן המצב הכלכלי יחמיר ו-2009 תהיה שנה מאתגרת ביותר", מסרה פיליפס.



בחודש שעבר דיווחה פיליפס כי היא לא תצליח לעמוד ביעדיה להכפיל את הרווח התפעולי למניה עד 2010, בשל המיתון העולמי המחריף שהוביל לירידה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה. בעקבות הירידה בהכנסותיה הודיעה החברה על קיצוצי משרות בכל חטיבותיה, סגרה מפעלים והפסיקה למכור טלוויזיות בארה"ב. מניית החברה נפלה ב-51% ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully