וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מוחק את אי.די.בי פיתוח מהבורסה

טל לוי

26.1.2009 / 11:14

החברה הגישה הצעת רכש למניותיה בפרמיה של 33% ממחיר השוק. אם תתקבל ההצעה, תשלם החברה 247 מיליון שקל לבעלי המניות

נוחי דנקנר מעוניין למחוק את מניית אי.די.בי פיתוח (30%+) מהמסחר בבורסה: הבוקר הגישה אי.די.בי פיתוח הצעה לרכוש את כל מניותיה במחיר של 36 שקל למניה – פרמיה של 33% מעל מחיר המניה הבוקר. מדובר ב-13% מהמניות של אי.די.בי פיתוח. אי.די.בי אחזקות מחזיקה ב-86.8% מאי.די.בי פיתוח, שמנייתה איבדה 74% מערכה ב-12 החודשים האחרונים.

אם תתקבל ההצעה, תצטרך אי.די.בי פיתוח לשלם מקופתה 247 מיליון שקל לכל מי שמחזיק במניותיה. אי.די.בי פיתוח תהפוך לחברה פרטית, אך תמשיך להתנהל בהתאם לאמות מידה המקובלות בחברות ציבוריות.

בכוונת החברה להמשיך ולשמר מנגנוני ממשל תאגידי, לרבות דירקטוריון, ועדות דירקטוריון ופעילות מבקרי פנים. הדירקטורים החיצוניים בחברה הביעו נכונות להמשיך ולכהן כדירקטורים. החברה תמשיך להיות חברה מדווחת לציבור מתוקף היותה חברה בעלת סדרות אג"ח סחירות.

בהליך של הצעת רכש מודיעה אי.די.בי פיתוח לשאר בעלי המניות כי היא מעוניינת לרכוש את אחזקותיהם במחיר מסוים, מתוך ציפיה שהמשקיעים ייענו להצעה. אין צורך בהסכמה מוחלטת ודי בכך שהחברה תגיע לאחזקה של 95% שתאפשר לה לכפות על 5% הנותרים למכור לה את מניותיהם במחיר האמור.

אי.די.בי פיתוח היא חברת אחזקות השולטת בדיסקונט השקעות, כלל ביטוח וכלל תעשיות. מחיקתה ממסחר תעביר את
האחזקות הללו לחברה-האם אי.די.בי אחזקות, שתיהנה גם מקבלת דיווידנד גבוה יותר מהחברות-הבנות. זהו מהלך שיפשט את מבנה האחזקות המסועף בקבוצה. נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצה, הוא גם יו"ר אי.די.בי פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully