וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנק אוף אמריקה היה חלק בהחלטה השערורייתית של מריל לינץ' לשלם בונוסים של 4 מיליארד דולר

עפרה שלו

26.1.2009 / 11:36

ההחלטה על תשלום הבונוס ברבעון בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר תרמה להדחתו של מנכ"ל מריל



לבנק אוף אמריקה היה חלק בהחלטה השערורייתית של מריל לינץ' לשלם לעובדים בונוסים בהיקף של 4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008, הרבעון בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר, כך דיווח ה"פייננשל טיימס". בנק אוף אמריקה רכש את מריל לינץ' בתחילת ינואר ב-50 מיליארד דולר במניות.



קן לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, הדיח בשבוע שעבר את מנכ"ל מריל לינץ' ג'ון תיין, לאחר שפרשת הבונוסים התפרסמה ב"פייננשל טיימס". בנק אוף אמריקה אמר אז ל"טיימס" כי תיין החליט לחלק בונוסים בדצמבר במקום בינואר, ויידע את בנק אוף אמריקה בהחלטתו הסופית. הוא הוסיף כי מריל לינץ' הייתה חברה עצמאית עד שעסקת הרכישה נסגרה ב-1 בינואר.



עם זאת, אדם המקורב לתיין אמר ל"טיימס" כי תיין שוחח לפחות פעמיים עם ג'יי. סטיל אלפין, אחד המנהלים הבכירים בבנק אוף אמריקה, לפני ישיבת הדירקטוריון של 8 בדצמבר, בה אושרו הבונוסים של מריל. לדברי המקור, אלפין המליץ כי תמהיל הבונוסים של מריל לינץ' יהיה 60% מזומן ו-40% מניות, בדומה לתמהיל של בנק אוף אמריקה שהוא 70% מזומן ו-30% מניות. תיין קיבל את ההצעה. החלק המנייתי בבונוס של מריל הורכב ממניות של בנק אוף אמריקה, ונרשם ל-2 בינואר, יום לאחר סגירת העסקה.



"מעולם לא טענו שלא שוחחנו על כך", אמר בנק אוף אמריקה ל"פייננשל טיימס" בתגובה לידיעה, "אך בסופו של דבר, זו הייתה ההחלטה שלהם, והם יידעו אותנו בקבלתה".



לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, החליט להדיח את תיין בחמישי שעבר לאחר שאמונו במנכ"ל מריל לינץ' התערער. המתח בין שני המנכ"לים התגבר מאמצע דצמבר, כשהיקף ההפסדים של מריל לינץ' החל להתבהר. להחלטתו של לואיס להדיח את תיין תרמה גם העובדה כי תיין מיהר לחלק בונוסים לפני השלמת המיזוג, ואף ביקש לעצמו בונוס גדול ל-2008 על כך שהצליח למכור את מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה ולהציל את מריל מגורל דומה לזה של ליהמן ברדרס – אף שלבסוף חזר בו מבקשה זו בעקבות התנגדות הדירקטוריון.



מריל לינץ' סיים בתחילת החודש את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בנק אוף אמריקה הודיע במקור על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך כמחצית.



מוקדם יותר החודש הסכים הממשל בארה"ב להזרים סיוע נוסף בהיקף של 20 מיליארד דולר לבנק אוף אמריקה כדי לסייע בהוצאות הקשורות לרכישת מריל לינץ'. סכום זה ניתן בנוסף לסיוע בהיקף של 25 מיליארד דולר שקיבלו קודם לכן בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' במסגרת תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP).



בנק אוף אמריקה מתכנן לפטר 35-30 אלף עובדים בחברה הממוזגת במהלך שלוש השנים הקרובות - מהלך שצפוי לחסוך לחברה הוצאות של 7 מיליארד דולר בשנה עד 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully