וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: קיצור שבוע המסחר בבריטניה לשלושה ימים יוכיח כי היא נמצאת במשבר הפיננסים החריף בתולדותיה

TheMarker

26.1.2009 / 13:14

דיווחים מקומיים מצביעים על נכונותה של ממשלת בריטניה לעבור לשבוע עבודה של 3 ימים בלבד כפי שהיה נהוג בתקופת משבר האנרגיה של שנות השבעים



מדד הניקיי של טוקיו סיים את יום המסחר הראשון של השבוע בשפל של שלושה חודשים וטויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם צפויה להקטין את היקף ייצור כלי הרב בפעם החמישית – כך פורסם הבוקר.



בכיר בקרן המטבע הבינלאומית הודה היום שגם הם עומדים להנמיך בסוף השבוע הקרוב את תחזית הצמיחה העולמית לקצב שנתי של בין אחוז לאחוז וחצי. המטבע היפאני שהתחזק לאחרונה נחלש בעקבות ההודעה לרמה של 89.06 יין לדולר, ההערכות בשוק על סיכוי סביר לירידות נוספות.



הליש"ט נחלש בעוד המשקיעים חוששים לעתיד המערכת הבנקאית בבריטניה



המטבע האמריקאי מתחזק הבוקר אל מול הליש"ט לנוכח העננים הקודרים מעל הסיטי של לונדון והחשש ממיתון כבד שכבר כעת פוגע בכלכלה הבריטית. הפאונד נסחר כעת ברמות של 1.36 דולר, וכנגד היין ברמה של 120.55 יין כשצריך לזכור את השפל אליו הגיע בשבוע שעבר 118.80 יין לפאונד.



ביום שישי פורסמו נתוני התמ"ג בבריטניה שהצביעו על ההאטה החמורה ביותר בכלכלה הבריטית מאז שנת 1980. התמ"ג יריד ברבעון הרביעי של 2008 ב-1.55 לעומת צפי האנליסטים לירידה של 1.3%. ראש הממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר עקב הפירסום כי הממשלה משתמשת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להילחם במיתון העמוק.



דיווחים מקומיים מצביעים על נכונותה של ממשלת בריטניה לעבור לשבוע עבודה של 3 ימים בלבד כפי שהיה נהוג בתקופת משבר האנרגיה של שנות השבעים, כדי להתמודד עם המיתון ולמנוע פיטורים המוניים, אבל מהלך שכזה גם יוכיח שבריטניה נמצאת באחד מהמשברים הפיננסים הגדולים ביותר מעודו, אם לא החריף ביותר.



בזירה המקומית – סטנלי פישר בדרכו לחתוך את הריבית



יום אחרי שנגיד בנק ישראל פירסם תחזית מיתון למשק הישראלי, הוא יחבוש היום את כובעו של קובע המדיניות הפיסיקלית ויפרסם את החלטת הריבית. ההערכות בשוק מדברות על הפחתה של עד שלושת רבעי האחוז לשיעור הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל.



הבנק הודה שרוב המידע המצטבר כרגע הוא שלילי והדבר אולי בתזמון מאוחר מה, ישפיע על השקל. המטבע הישראלי נמצא במגמת ירידה הבוקר והדולר מתחזק מולו ב-0.7% לכ-4 שקלים. רמת הקיצון כרגע היא 4.02 שקלים ותמיכה ב-3.77 שקלים.



מחיר הנפט צונח



לאחר שבשבוע החולף האמיר מחירה של חבית נפט ב-9.2%, כעת לוחצים על המחיר כלפי מטה, חששות משקיעים כי המיתון העולמי יגרום לצניחה משמעותית בביקושים לנפט. מחיר חבית נפט למסירה בחודש מרץ עומד על 45.6 דולר לחבית במסחר האלקטרוני ונסחר בבוקר יום שני סביב ה-46.02 דולר.



להערכת כלכלנים, מדד משולב של מספר אינדיקאטורים כלכליים אמריקניים נפל לשפל של חמש שנים בחודש שעבר וההשלכה המיידית היא כי הביקוש האמריקני לנפט עומד לקטון אף יותר, ומחירו יצעד במגמה דומה – דרומה.



לקראת סיום שבוע המסחר הנוכחי צפוי להתפרסם דו"ח שהצפי אליו מראה כי כלכלת ארה"ב התכווצה ב5.5% ברבעון האחרון, השיעור הגבוה ביותר ב-26 השנים האחרונות. כעת רוב הכלכלנים מעריכים שמחיר הנפט לא עומד להתאושש בעתיד הקרוב.



הזהב שוחה סביב רף ה-900 דולר



מחירי הזהב נפלו הבוקר בתיקון טכני מתחת לרף 900 דולר, כפאוזה במרוץ צפונה אותו ביצעה המתכת היקרה בשבוע שעבר כשמחיריה עלו ב-5% . ביום שישי האחרון הצליח הזהב להשיג מחירי שיא במונחים של סטרלינג ויורו בעוד משקיעים רבים המשיכו לראות בו כמקום מקלט יציב בימים טרופים אלו של אי וודאות במערכת הבנקאית העולמית.



אחד מהסממנים הברורים ביותר להצבעת אמון זו היא רכישת זהב מאסיבית שביצעה קרן "אס פי די אר" ושהביאה את מצבורי הזהב שלה לשיא חדש. בבוקר יום שני נסחר הזהב סביב רמות ה-900 כשהמומנטום עדיין מצביע על נסיקה מעלה תוך כדי תיקונים טכניים דרומה.



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אנליסט מט"ח בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully