וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ברקליס מזנקת ב-61% בלונדון לאחר שדיווח על רווח גבוה מהצפוי והודיע כי לא יזדקק לגיוס הון

סוכנויות הידיעות

26.1.2009 / 14:37

ברקליס הודיע כי הוא צופה לדווח על רווח שנתי הגבוה מ-5.3 מיליארד ליש"ט (7.1 מיליארד דולר)


הבנק הבריטי הודיע היום כי הוא צופה לדווח על רווח גבוה מהצפוי של יותר מ-5.3 מיליארד ליש"ט (7.1 מיליארד דולר) בשנת 2008, למרות משבר האשראי העולמי שאילץ את הבנק לרשום מחיקות בסך 8 מיליארד ליש"ט. בנוסף, הודיע ברקליס כי הוא אינו צפוי לגייס הון או לבקש סיוע מהממשלה.

בתגובה להודעה, מזנקת מניית ברקליס ב-61%. מאז תחילת החודש נפלה מניית הבנק ב-66%, בעקבות חששות כי הוא ייאלץ לגייס הון או לבקש חילוץ ממשלתי, בדומה ליריביו רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס.

במכתב פתוח למשקיעים, אמרו מנכ"ל ברקליס ג'ון וארלי ויו"ר הבנק, מרקוס אגיוס, כי החטיבות הצפון אמריקאיות שרכש ברקליס מבנק ההשקעות הקורס ליהמן ברדרס מניבות הכנסות שיא. השניים הודיעו כי הבנק אינו צפוי לגייס הון נוסף, או לבקש סיוע מהממשלה, לאחר שסירב להשתתף בתוכנית החילוץ של ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון למגזר הבנקאי.

ברקליס יפרסם את תוצאותיו הפיננסיות ב-9 בפברואר, 8 ימים לפני המועד שבו היה אמור לפרסמן, לאחר שרשם רווח שנתי העולה על 5.3 מיליארד ליש"ט. מברקליס נמסר כי למרות מחיקות של 8 מיליארד ליש"ט, עדיין מחזיק הבנק ב-17 מיליארד ליש"ט יותר מההון המינימלי שזקוקים הבנקים להחזיק במאזניהם, לפי הרגולטורים הבריטים.

"איננו מעוניינים בגיוס הון נוסף, לא מהמגזר הפרטי ולא מהממשלה הבריטית", אמרו וארלי ואגיוס, שציינו כי נאלצו להקדים את התוצאות בעקבות הנפילה החדה במניית הבנק והירידות במניות הפיננסים באירופה, לאחר שרויאל בנק אוף סקוטלנד דיווח כי ירשום מחיקות של 20 מיליארד ליש"ט ואת ההפסד הגדול ביותר שאי פעם רשמה חברה בריטית.

"לאור האירועים במגזר הבנקאות בשבוע שעבר, החלטנו לפנות ללקוחותינו, עובדינו ובעלי המניות באמצעות מכתב פתוח, במטרה להתייחס לסיבות העיקריות לחששות שהובעו בפנינו", כתבו וארלי ואגיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully