וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות חדשות של משרד הבריאות: מעסיקים המציעים לעובדיהם ביטוח בריאות קבוצתי לא ירוויחו מהעסקות

רוני לינדר-גנץ

26.1.2009 / 15:27

התקנות מחייבות בין השאר הודעה למבוטח על חידוש אוטומטי ואיסור ביצוע חיתום מחדש בעת החידוש


יש לכם ? טיוטת תקנות חדשה שמפרסם היום) המפקח על הביטוח במשרד האוצר מתחייבת להגן ולהבטיח כיסוי ביטוחי נאות לבעלי ביטוח בריאות קבוצתי במסגרת מקום העבודה. בשנים האחרונות התרחב מאד תחום הביטוח הבריאות הקבוצתי בו קבוצה של מבוטחים, בדרך כלל קבוצת עובדים במקום עבודה משותף, מתקשרת עם חברת ביטוח תוך ניצול יתרון הגודל והשגת כיסוי רחב יחסית ופרמיות נמוכות ביחס לפוליסות פרט. יותר ויותר חברות, גופים וארגונים במשק עושים זאת כהטבה לעובדים או לחברים ובני משפחותיהם, כאשר בחלק מהמקרים החברה משלמת חלק מהפרמיה של העובד או את כולה, ובמקרים אחרים משמשת רק כפלטפורמה לביצוע ההסכם.

התקנות החדשות מכניסות מעט סדר לתחום, ובין השאר מסדירות את חובותיו של בעל הפוליסה - האדם שמייצג את חברי הקבוצה ומנהל משא ומתן מול חברת הביטוח על תנאי הפוליסה הקבוצתית, המרכז בידיו כוח רב. טיוטת התקנות מדגישה את חובת הנאמנות שלו כלפי המבוטחים, ובין השאר אוסרת עליו לקבל כל טובת הנאה במסגרת היותו בעל הפוליסה. "זהו צעד לשמירת האינטרסים של המבוטח ולמניעת ניגוד עניינים", מסבירים באוצר.

לדברי לי דגן, סגנית בכירה למפקח על הביטוח במשרד, "אחד החידושים המרכזיים בתקנות הוא שורה של הוראות המגבירות את השקיפות כלפי המבוטחים, כמו מתן אפשרות לכל מבוטח לקבל לידיו את חוזה ההתקשרות של בעל הפוליסה עם חברת הביטוח ולא רק את הפוליסה המוגמרת".

בין הסעיפים הנוספים בתקנות: חובת קבלת הסכמה מראש מהמבוטח להצטרפותו לביטוח, הודעה מראש למבוטח במקרה של חידוש אוטומטי של הביטוח לתקופה נוספת, איסור חיתום מחדש של המבוטח במקרה של חידוש אוטומטי, מתן אפשרות למבוטח לבטל את הביטוח תוך 90 יום ממועד חידוש הביטוח אם אינו מעוניין להמשיך, איסור להתנות קבלת אדם למקום עבודה בהצטרפותו לביטוח הקבוצתי, ודיווח שנתי למבוטח על הפוליסה שיהווה גם מעין תזכורת לכך שבבעלותו ביטוח בריאות פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully