וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחת המסחר ברקע לעסקת הענק של פייזר

ניר צליק

26.1.2009 / 15:20

סיליקום תפרסם את דו"חותיה לפני פתיחת המסחר וצורן תפרסם את דו"חותיה אחרי תום המסחר


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחת שבוע המסחר.

ביום שישי הסתיים המסחר במגמה מעורבת, נחלש ב-0.6% לרמה של 8,077 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 1,477 נקודות ו-S&P500 עלה ב-0.5%. עם זאת, שבוע המסחר הקודם הסתיים בירידות, כאשר דאו ג'ונס איבד 2.5%, נחלש ב-3.4% ו- איבד 2.1% במהלך השבוע.



בגזרת המקרו, המשקיעים ממתינים לנתוני מכירות הבתים הקיימים, כאשר הצפי הוא לירידה של 90 אלף מכירות בתים לקצב שנתי של מכירת 4.4 מיליון בתים בחודש דצמבר. בנוסף, יתפרסם אינדקס המדדים המובילים, המודד עשרה אינדיקטורים, ביניהם אישורי בנייה, מחירי מניות, ורמת האבטלה. הציפייה היא לירידה של 0.3% בחודש דצמבר לעומת נובמבר.

המיזוג הגדול בענף התרופות מזה 9 שנים צפוי להשפיע על המסחר. ענקית התרופות פייזר הודיעה היום על כוונתה לרכוש את יצרנית התרופות המתחרה וייאת (Wyeth) תמורת 68 מיליארד דולר, בעסקה שתיצור את יצרנית הביו-פארמה הגדולה בעולם. דירקטוריון וייאת ידון היום בהצעת הרכש של פייזר. העסקה המסתמנת, אם תצא לפועל, תהווה את המיזוג הגדול ביותר במגזר התרופות מזה 9 שנים.

פייזר הודיעה כי לוותה 22.5 מיליארד דולר מקונסורציום של בנקים לצורך מימון הרכישה, כאשר יתרת העסקה תורכב ממניות ומזומנים. פייזר תרכוש את וייאת תמורת 50.19 דולר למניה - פרמיה של 29% על מחיר הנעילה של מניית החברה ב-22 בינואר, לפני שהחברות הודיעו על קיומן של השיחות ביניהן.

הבית הלבן הזהיר היום כי ארה"ב עומדת בפני תהליך התאוששות ארוך וקשה, למרות ההתערבויות הממשלתיות הגדולות שנועדות להמריץ את הכלכלה ולהציל את מוסדות הפיננסים. "התהליך כבר החל, אבל המצב יהיה גרוע יותר לפני שיתחיל להשתפר", אמר סגן הנשיא ג'ו ביידן. "הבעיות הללו לא התפתחו בתוך שבוע, חודש או אפילו שנה, והן לא יפתרו בתקופות זמן קצרות כאלה", אמר לורנס סאמרס, יועץ כלכלי בכיר של אובמה.

עוד מנגזרות המשבר, סוכנויות קרייזלר ברחבי ארה"ב נחלצות לעזרתה של יצרנית המכוניות, אחת משלוש יצרניות הרכב הגדולות של דטרויט, ויזמינו מהחברה כמות גדולה של מכוניות בפברואר. אתמול נפגשו סגן יו"ר קרייזלר, ג'ים פרס, וכמה ממנהליה הבכירים של החברה עם בעלי סוכנויות בוועידת האיגוד הלאומי של סוכנויות הרכבים שנערכה בניו אורלינס, וביקשו מהם לסייע לחברה בכך שיזמינו 78 אלף רכבים בפברואר. מכירותיה של קרייזלר צנחו ב-30% במהלך 2008 והחברה ניזונה כעת מהלוואות חירום שקיבלה מהממשל הפדרלי.

בענף הבנקאות, לבנק אוף אמריקה היה חלק בהחלטה השערורייתית של מריל לינץ' לשלם לעובדים בונוסים בהיקף של 4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008, הרבעון בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר. בנק אוף אמריקה רכש את מריל לינץ' בתחילת ינואר ב-50 מיליארד דולר במניות.

קן לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, הדיח בשבוע שעבר את מנכ"ל מריל לינץ' ג'ון תיין, לאחר שפרשת הבונוסים התפרסמה ב"פייננשל טיימס". בנק אוף אמריקה אמר אז ל"טיימס" כי תיין החליט לחלק בונוסים בדצמבר במקום בינואר, ויידע את בנק אוף אמריקה בהחלטתו הסופית. הוא הוסיף כי מריל לינץ' הייתה חברה עצמאית עד שעסקת הרכישה נסגרה ב-1 בינואר.

במניות הישראליות, אלביט מערכות קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה לאספקת מערכות מיני-מל"טים לצה"ל בהיקף של כ-40 מיליון דולר. במסגרת החוזה תספק אלביט מערכות מסוג סקיילארק לכל גדודי זרוע היבשה של צה"ל, וכן תהיה אחראית לאימון הכוחות ולתמיכה לוגיסטית. הפרויקט יתפרש על פני מספר שנים, בהתאם לצורך ולקצב ההצטיידות של צה"ל. ההזמנה היא במסגרת זכייתה של אלביט מערכות במכרז המזל"ט הגדודי של צה"ל, "שמיים וארץ", במסגרתו מצטייד הצבא במיני-מל"טים לכל גדודי זרוע היבשה של צה"ל.

סיליקום צפויה לפרסם את דו"חותיה לפני פתיחת המסחר וצורן, יצרנית השבבים, תפרסם את דו"חות הרבעון לאחר סיום המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully