וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הכל לטלפון

רוני מולה

26.1.2009 / 17:15

קורות החיים הלהיבו את המעסיקים הפוטנציאלים שלכם אבל יש עוד שלב אחד לפני ראיון פרונטלי. רושם ראשוני מתחיל בטלפון

כ- 17,000 איש נוספו למעגל האבטלה בחודש דצמבר, כך עולה מנתוני שירות התעסוקה הישראלי. רוב המפוטרים יתחילו בימים אלו בתהליך שליחת קורות חיים לארגונים וחברות שונות. קורות החיים מגיעים למחלקת כוח האדם, או למנהלי משאבי אנוש, ומשם הדרך לראיון העבודה המוכר עוברת דרך עוד תחנה קטנה ושמה: ראיון עבודה טלפוני.

נציג המחלקה יצור עימכם קשר ויערוך עמכם ראיון טלפוני קצר, בו יחליט אם לזמן אתכם לראיון פרונטלי. השיחה, קצרה ככל שתהיה, אולי נראית ונשמעת לכם כחסרת השפעה, אבל להיפך, היא המכריעה ברושם ראשוני, כי מטרתו של המראיין הוא סינון ראשוני כדי לקבל מושג אם כדאי לו לזמן את המועמד פעם שניה.

שיחת הטלפון צריכה להתרחש בזמן ובמקום שנוח לכם. כדאי להתחיל אותה כאשר אתם מרוכזים ולא עושים שום דבר אחר פרט לשיחה זו. המקום בו מתרחשת השיחה צריך להיות שקט ומבודד משאר הסביבה, בטח שלא להתפתות לדבר באמצע תחנת רכבת או באמצע נהיגה. רצוי שלא לשתות, לאכול, בטח שלא ללעוס מסטיק בזמן הראיון. במידה ונקלעתם לרגע שאינכם יכולים לדבר, בין אם בגלל מיקום שאינו מתאים לכם או שאינכם פנויים לשיחה, אל תתחילו אותה ותקטעו אותה באמצע, אלא פנו אל המראיין בבקשה לדחיית השיחה, וקבעו מועד אחר בו שניכם תוכלו להתפנות.

שווה, אם לא יותר

ראיון עבודה טלפוני הוא שווה ערך לראיון פרונטלי וההשקעה בו צריכה להיות זהה. הכללים זהים: זכרו עם מי אתם מדברים, רשמו את שמו וזכרו להודות לו בשם זה בסוף השיחה. דברו בצורה רהוטה, אל תשתמשו במילות סלנג ונסו ליצור רושם של ידע וביטחון עצמי. כדאי שלא לעבור לשיחה ממתינה, על מנת להשאר בריכוז מקסימלי, ובוודאי שלא לפהק. על שאלות שאינכם יודעים את התשובה עליהן, על תענו בשלילה ונסו לצמצם במילים כך שהצד המראיין לא יקבל תחושה שלילית.

למראיינים יש נטיה לשאול מהי התכונה השלילית שלך. בתשובה על כך כדאי לתת חיסרון שיכול להתפרש כיתרון. לדוגמא: "אני מדברת מהר מאוד, כי אני חושבת באותה מהירות." בכך, המראיין מסתכל על הצדדים החיוביים במקום לשמוע את התכונה השלילית אותה חיפש. כמו כן, כדאי לתת תשובות תמציתיות ואינטליגנטית. השתדלו שלא לפרט יותר מדי לגבי השאלות שאתם נשאלים לגביהן, ומצד שני, לא כדאי לענות בתשובות של 'כן' ו'לא', מאחר וזה מתפרש כזלזול.

בסוף הראיון, המראיין ישאל אותך אם יש לך עוד שאלות. מומלץ לענות: "כן, מהו המשך התהליך?" כדי להראות נכונות. אל תכנסו לפרטים טכניים כמו לשאול "מתי תתקשר?" או "מי אמור ליצור איתי קשר?". היו תמציתיים ככל האפשר והקרינו חיוביות-מרגישים את התחושות הללו גם בצד השני של השפופרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully