וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מיקי פרידמן ואיש עסקים קיבלו 300 אלף שקל תמורת אישור הלוואה בסך 3.3 מיליון ש' לחברה בקשיים

עמית בן-ארויה

26.1.2009 / 16:54

חשד זה מתווסף לחשדות החמורים נגדו בגין הלוואות רבות אחרות שניתנו ללא בטחונות מתאימים



מנכ"ל הסניף המרכזי לשעבר של בנק לאומי, מיקי פרידמן, נעצר בחשד למתן הלוואה בסך 3.3 מיליון שקל לחברה שהיתה בהפסדים של מיליוני שקלים תמורת שוחד של מאות אלפי שקלים. חשד זה מתווסף לחשדות החמורים נגדו בגין הלוואות רבות אחרות שניתנו ללא בטחונות מתאימים.



כפי שפורסם לפני חודש ב-TheMarker, בנוסף לחקירה הפלילית וטיוטת כתב האישום המוכנה נגדו, ביסס הבנק בחקירה פנימית עוד 6-5 מקרים שבהם אירגן פרידמן לכאורה הלוואות ללא בטחונות מתאימים במיליוני שקלים. ראש צוות החקירה פקד אריאל פרידמן גורס כי לפני ימים אחדים הגיע מידע למפלג ההונאה של משטרת תל אביב בעניין הלוואה במיליוני שקלים שהעניק פרידמן לחברת אורן ייצור אריזות ומשטחים תמורת שוחד של 300 אלף שקל שהגיעו אליו ולאיש עסקים מוכר מתחום הספורט שתיווך לכאורה בעסקת ההלוואה. בבנק, אגב, טוענים שהתיק בעניין זה הועבר למשטרה כבר לפני שלושה שבועות. איש העסקים ושלושה אנשים הקשורים לחברה הובאו היום לבית משפט השלום בתל אביב לדיון על הארכת מעצרם.



פרקליטות מחוז תל אביב החליטה בסוף אוקטובר להגיש כתב אישום נגד פרידמן והמעורבים בתיק, בכפוף לשימועים שייערכו בחודש הבא. לפי טיוטת כתב האישום, אירגן פרידמן הלוואות בעשרות מיליוני שקלים ללווים שאינו מכיר על סמך הצהרת עושר פיננסי בלבד.



לפי הטיוטה, מאיר עובדיה, מבעלי חברת הרהיטים ניקולטי, בנו רפי עובדיה ואייל קורנבליט, שהיו בעלי חברה לניכיון צ'קים, קשרו קשר לקבלת כספים במרמה מהסניף המרכזי של לאומי. השלושה ניצלו את קשרי החברות בין מאיר עובדיה לבין פרידמן כדי לקבל אשראי רחב היקף על בסיס הצהרות עושר פיננסי בלבד, שבהן מציין נוטל ההלוואה רשימת נכסים שבבעלותו.



הבנק ופרידמן חתמו בחודש שעבר על הסכם שלפיו חשבונות הבנק של פרידמן בישראל בסך 5-4 מיליון שקל ודירתו בפרויקט צמרות בהרצליה יעוקלו, ומצד שני, הוא יקבל מדי חודש מהבנק 20 אלף שקל למחיה, על חשבון הנכסים המעוקלים. לפי ההסדר, עד תום ההליך הפלילי יקפיא הבנק את התביעה האזרחית בסך 23 מיליון שקל שהגיש באחרונה נגד פרידמן, וזה מצדו לא ינהל הליכים אזרחיים נגד הבנק.



עו"ד משה ישראל המייצג את פרידמן מסר כי "מרשי לא נעצר ונחקר במשך שעה. הוא מסר תשובות מלאות. זהו בדיוק אותו מצב בתחילת הדרך בחקירה הקודמת. גם שם ייחסו לו חשד של קבלת שוחד תמורת ההלוואות. הפרקליטות באופן חד משמעי שללה זאת, והדברים נשענים כעת על כך שא' אמר שב' אמר לו שהוא נותן לפרידמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully