וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פסגות מעלה את דמי הניהול בקרן הכספית

שרית מנחם

26.1.2009 / 17:12

פסגות היא השחקן המוביל בכספיות ומנהלת 12 מיליארד ש'; הערכות: הראל פיא ודש יודיעו על עדכון בקרוב


ההודעה ששיגרה פסגות היום בצוהריים בוודאי התקבלה בשמחה אצל כל השחקנים הפעילים בקרנות הכספיות. הודיעה כי היא מעלה את דמי הניהול בקרן הכספית - פסגות כספית שקלית - המנהלת כ-9 מיליארד שקל מדמי ניהול אפסיים ל-0.125%.

עדכון נעשה גם בקרנות כספיות נוספות של פסגות לדמי ניהול של 0.125%. פסגות מנהלת 11 קרנות כספיות, 2 מהן מט"חיות. בחלק מהקרנות העדכון מהווה הפחתה בדמי הניהול, אולם מדובר בקרנות המנהלות היקף נכסים צנוע.

הפעילים בשוק המתינו למהלך של פסגות - הקרנות הכספיות מתאפיינות במדיניות השקעה צרה והתשואות בענף קרובות יחסית. כך, המחיר נעשה לפרמטר חשוב למשקיעים שמגיעים לבחור בקרן כספית.

כבר שנה שהענף מתנהל בהפסד - התחרות הקשה על כספי הלקוחות הביאה את בתי ההשקעות להציע את הקרנות, שהושקו בתחילת 2008 בדמי ניהול אפסיים. אחרי שנה קשה מאוד ורוווחיות נשחקת בבתי ההשקעות, היה צפוי שהם ינסו לעדכן את דמי הניהול לפחות לעליות התפעול שהן משלמות. אולם אף גוף לא רוצה לאבד את היתרון מול המתחרות וגם אלו שהעלו קיוו שהמתחרים יישרו קו ויעלו את דמי הניהול.

ואכן מתחילת השנה נצפו סנוניות ראשונות בענף הקרנות הכספיות שמבשרות על שינוי מגמה. בתחילת השנה העלתה , המנהלת כמיליארד שקל בקרן הכספית, ו, המנהלת כ-5 מיליארד שקל בקרן שלה, את דמי הניהול בקרנות הכספיות שלהן ל-0.13% ו-0.2% בהתאמה. כשבוע לאחר מכן הודיעה גם מרכנתיל קרנות נאמנות על עדכון דמי הניהול בקרן - מרכנתיל כספית פיקדון שקלי - המנהלת כמליארד שקל מ-0% ל-0.2%. ועכשיו גם פסגות.

הגופים הגדולים במגרש הקרנות הכספיות שעדיין מתנהלים בדמי ניהול אפסיים הם דש והראל פיא. דש מנהלת 4 מיליארד שקל, המהווים 70% מהנכסים המנוהלים בקרנות שלה והראל פיא מנהלת 2.5 מיליארד שקל. ההערכות הן שכבר בימים הקרובים תודיע הראל פיא על העלאת דמי הניהול ודש אחריה.

הערכות הן כי פסגות ספגה בשנה האחרונה הפסדים של 7 מיליון שקל בגין הסכום המכובד המנוהל בקרנות הכספיות - 12 מילארד שקל.

נראה כי פסגות התמהמה בעדכון דמי הניהול בשל הנסיון הקודם שלה לעשות זאת, ביולי, ופניית הפרסה שנאלצה לבצע בעקבותיו. אז, החליטה פסגות להעלות את דמי הניהול האפסיים ל-0.125%, והראל פיא ופריזמה הלכו בעקבותיה. ואולם כלל פיננסים, מתחרה גדולה של פסגות, לא ביצעה מהלך דומה. פסגות חששה לאבד נתח שוק, ולאחר יומיים חזרה בה - והפחיתה שוב את דמי הניהול ל-0%, וכך עשתה גם הראל פיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully